| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Fen Bilgisinde Temel Fizik Yaklaşımlar | ILF 637 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA YILMAZLAR |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Öğrencideki fizik bilgisinin derinleşmesini sağlamak. Fen eğitimi içinde fizik bilgilerini doğru yapılandırmak
|
| Dersin İçeriği | Hareket ve hareketle ilgili bilgiler. Temel yasalar. Hareketle ilgili bilgiler ve fen bilgisi açısından değerlendirme. Momentum ve momentumla ilgili bilgiler. Temel yasalar. Momentumla ilgili bilgiler ve fen bilgisi açısından değerlendirme. Enerji ve Enerjiyle ilgili bilgiler. Temel yasalar. Enerjiyle ilgili bilgiler ve fen bilgisi açısından değerlendirme. Manyetizma ve manyetizma ile ilgili bilgiler. Temel yasalar. İş-enerji ve iş- enerjiyle ilgili bilgiler. Temel Yasalar. İş-enerjiyle ilgili bilgiler ve fen bilgisi açısından değerlendirme. Elektromanyetik olaylar ve fen bilgisi açısından değerlendirme. Hareket ve hareketle ilgili bilgiler. Temel yasalar. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Hareketle ilgili bilgiler ve fen bilgisi açısından değerlendirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Momentumla ilgili bilgiler ve fen bilgisi açısından değerlendirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Enerjiyle ilgili bilgiler ve fen bilgisi açısından değerlendirilmesi | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 4 | Elektrikle ilgili bilgiler ve fen bilgisi açısından değerlendirme | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 5 | Manyetizmayla ilgili bilgiler ve fen bilgisi açısından değerlendirme. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 6 | İş-enerjiyle ilgili bilgiler ve fen bilgisi açısından değerlendirme. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Hareket ve hareketle ilgili bilgiler. Temel yasalar. | |
| 2 | Hareketle ilgili bilgiler ve fen bilgisi açısından değerlendirmer. | |
| 3 | Momentum ve momentumla ilgili bilgiler. Temel yasalar | |
| 4 | Momentumla ilgili bilgiler ve fen bilgisi açısından değerlendirme. | |
| 5 | Enerji ve Enerjiyle ilgili bilgiler. Temel yasalar. | |
| 6 | Enerjiyle ilgili bilgiler ve fen bilgisi açısından değerlendirme | |
| 7 | Elektrik ve Elektrikle ilgili bilgiler. Temel yasalar. | |
| 8 | Elektrikle ilgili bilgiler ve fen bilgisi açısından değerlendirme | |
| 9 | Manyetizma ve manyetizma ile ilgili bilgiler. Temel yasalar. | |
| 10 | Manyetizmayla ilgili bilgiler ve fen bilgisi açısından değerlendirme. | |
| 11 | İş-enerji ve iş-enerjiyle ilgili bilgiler. Temel Yasalar. | |
| 12 | İş-enerjiyle ilgili bilgiler ve fen bilgisi açısından değerlendirme. | |
| 13 | Elektromanyetik olaylar ve fen bilgisi açısından değerlendirme. | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Serway, R. A. (1995). Fen ve Mühendislik İçin Fizik, Cilt-I,II ve III, Çeviri Editörü: Çolakoğlu, K., Palme Yayıncılık. Ankara. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte veya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
| 6 | Fen eğitimi alanında ileri düzey kuramsal ve metodolojik bilgiye dayalı olarak disiplinlerarası yeni araştırma modelleri geliştirir, bu modelleri kullanarak alana özgün katkı sağlayan bilimsel çalışmalar üretir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Hareketle ilgili bilgiler ve fen bilgisi açısından değerlendirilmesi | 4 | |||||
| 2 | Momentumla ilgili bilgiler ve fen bilgisi açısından değerlendirilmesi | 3 | |||||
| 3 | Enerjiyle ilgili bilgiler ve fen bilgisi açısından değerlendirilmesi | 3 | |||||
| 4 | Elektrikle ilgili bilgiler ve fen bilgisi açısından değerlendirme | 3 | |||||
| 5 | Manyetizmayla ilgili bilgiler ve fen bilgisi açısından değerlendirme. | 4 | 3 | 3 | |||
| 6 | İş-enerjiyle ilgili bilgiler ve fen bilgisi açısından değerlendirme. | 4 | 3 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 25 |
| 2. Ödev | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
| Ödev | 2 | 26 | 52 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 8 | 24 |
| Toplam İş Yükü | 160 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||