| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri | IKA 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞUAYYİP ÇALIŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | - |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İşletmelerdeki İK bilgi sistemlerinin genel yapısı ve özellikleri ile ilgili yeterli bilgi verilmesi ve örnek İKBS uygulamaları ile edinilen bilginin pratiğe aktarılabilir olması amaçlanmaktadır
|
| Dersin İçeriği | Bu derste genel olarak bilgi toplumu dönüşümü, yönetim bilişim sistemleri ve İK bilgi sistemlerinin özellikleri, kurulması, başarı şartları, yararları ve uygulamadaki yazılımlar ile ilgili konulara değinilecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İnsan kaynakları bilgi sistemlerinin yapısını ve uygulamalarını anlar | Grupla Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Bilgi Toplumu dönüşümü (İşletme ve İKY bağlamında etkileri) | |
| 3 | YBS ve İşletme Fonksiyonları | |
| 4 | Kurumsal kaynak planlaması | |
| 5 | İKY ve teknoloji (e-İKY, İKBS ve İKY fonksiyonları bazında) | |
| 6 | İKBSnin yararları, kısıtları ve sakıncaları | |
| 7 | İKBS Kurulması (süreç) | |
| 8 | ARASINAV | |
| 9 | İKBS yazılımları 1 | |
| 10 | İKBS yazılımları 2 | |
| 11 | İKBS yazılımları 3 ve 4 | |
| 12 | İKBS Uygulama Örnekleri | |
| 13 | İKBS Uygulama Örnekleri | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Sabis Dokümanlar |
| Ders Kaynakları | Laudon, K. C. ve J. P. Laudon. (2010). Management Information Systems Managing the Digital Firms. New Jersey: Pearson Education Upper Saddle River.Haag, S.,Cummings, M., ve Dawkins, J. (1998), Management Information Systems for the Information Age, 1st ed. New York: McGraw-Hill, Londra. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
| 2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
| 3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
| 4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
| 5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
| 6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
| 7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İnsan kaynakları bilgi sistemlerinin yapısını ve uygulamalarını anlar | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 140 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||