| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Endüstri 4.0 ve Dijital Dönüşüm (Sektör Dersi) | ISL 006 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYKUT HAMİT TURAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Endüstri 4.0 Kavramıyla beraber dijital dönüşümün incelenmesi ve bu dair kavramların bilinmesi. |
| Dersin İçeriği | Endüstri 4.0 Kavramları ve dijitalleşme süreci, Büyük veri ve verinin işlenmesi,yapay zeka,sanal gerçeklik ve nesnelerin interneti konuları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yeni nesil bilişim temelli iş analitiği tekniklerini kullanabilir ve bu yöntemleri işletme problemlerine uygular | Anlatım, | Eşleştirme Testler, |
| 2 | Geliştirilen çözümleri İş Zekası araçları gibi bilişim teknolojileri ile sunar | Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, |
| 3 | Operasyonel işlerin yürütülebilmesi için gerekli rutin kararları bilişim teknolojileri yardımıyla verir | Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, |
| 4 | Orta ve uzun vadeli stratejik kararları bilişim sistemleri yardımıyla oluşturur | Gözlem, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 5 | İşletme süreçlerini bilişim sistemleri yardımıyla elektronik biçime dönüştürebilir | Gözlem, | Eşleştirme Testler, |
| 6 | Elektronik dönüşümü gerçekleşmiş süreçlerin sürdürülebilirliğine katkı sağlar | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, |
| 7 | Alan ile ilgili temel seviyede literatür taraması yapar | Anlatım, | |
| 8 | Araştırma metodolojisi hakkında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi bilişim konularına uygular | Gözlem, | Eşleştirme Testler, |
| 9 | Takım çalışmalarında ekip içi iletişimi sağlayarak çalışma grubuna liderlik yapar | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 10 | Bilişim projeleri yönetiminde grup iletişimi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bakış Açısı: Endüstri Tarihi ve Dönüm Noktaları | |
| 2 | Endüstri 4.0 Kavramsal Çerçeve ve Dijitalleşme Süreci | |
| 3 | Nesnelerin İnterneti (IoT) | |
| 4 | Büyük Veri (Big Data) | |
| 5 | Büyük Veri (Big Data) | |
| 6 | Bulut Bilişim | |
| 7 | Yapay Zeka | |
| 8 | Yapay Zekâ | |
| 9 | Nesnelerin Interneti ve Dijital Dönüşüm | |
| 10 | Ara Sınav | |
| 11 | Katmanlı Üretim | |
| 12 | Sanal Gerçeklik | |
| 13 | Örnek Uygulama (Bayesci Sınıflandırma) | |
| 14 | Örnek Uygulamalar |
| Kaynaklar | |||
|---|---|---|---|
| Ders Notu | |||
| Ders Kaynakları | 1- The Goal is Industry 4.0: Technologies and Trends of the Fourth Industrial Revolution, Fran Yáñez 2017
|
||
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 2 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | ||||||
| 3 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | ||||||
| 4 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | ||||||
| 5 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | ||||||
| 6 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | ||||||
| 7 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yeni nesil bilişim temelli iş analitiği tekniklerini kullanabilir ve bu yöntemleri işletme problemlerine uygular | ||||||
| 2 | Geliştirilen çözümleri İş Zekası araçları gibi bilişim teknolojileri ile sunar | ||||||
| 3 | Operasyonel işlerin yürütülebilmesi için gerekli rutin kararları bilişim teknolojileri yardımıyla verir | ||||||
| 4 | Orta ve uzun vadeli stratejik kararları bilişim sistemleri yardımıyla oluşturur | ||||||
| 5 | İşletme süreçlerini bilişim sistemleri yardımıyla elektronik biçime dönüştürebilir | ||||||
| 6 | Elektronik dönüşümü gerçekleşmiş süreçlerin sürdürülebilirliğine katkı sağlar | ||||||
| 7 | Alan ile ilgili temel seviyede literatür taraması yapar | ||||||
| 8 | Araştırma metodolojisi hakkında bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi bilişim konularına uygular | ||||||
| 9 | Takım çalışmalarında ekip içi iletişimi sağlayarak çalışma grubuna liderlik yapar | ||||||
| 10 | Bilişim projeleri yönetiminde grup iletişimi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ara Sınav | 80 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 6 | 3 | 18 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 2 | 15 | 30 |
| Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||