| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| A.Seç.II: Antropoloji | SBE 424 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Dersleri | Yok | 
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NESRİN AKINCI ÇÖTOK | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ayşegül KIRTEL | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Dünyadaki çeşitli ırkların coğrafya ile ilişkini kavramak; Kültürel farklılıkların nedenlerini kavramaktır. | 
| Dersin İçeriği | Antropolojinin tanımı ve kapsamı,çalışma alanları,yöntemi;antropolojinin günde-lik yaşamla ilişkisi;ilk insanlar ve modern insanın ortaya çıkışı, insanoğlunun geçim şekillerinin evrimi;akrabalık sistemleri ve sosyal örgüt,siyasal örgütlenme-lerin ortaya çıkışı, toplumsal tabakalaşma, toplumsal cinsiyet, din, dil, birey ve kültür gibi antropolojinin çalışma konuları;ülkemiz ve dünyadan belli başlı antropologlar, bunların çalışma alanları ve çalışmalarından örnekler. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Antropolojinin içeriğini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
| 2 | Antropolojinin temelleri ve genel yapısını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
| 3 | Antropolojinin alt dalları, bunların diğer bilimlerle ilişkilerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | Dünyadaki çeşitli ırkların, coğrafya ile ilgilerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 5 | Dünyadaki var olan kültürlerin farklılıklarının sebeplerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Dünyada veTürkiyedeki Antropolojik çalışmaları değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | İnsan-Doğa etkileşimi | İlgili kısımlar okunacaktır. | 
| 2 | İnsanın Biyolojik ve Mental Nitelikleri | İlgili kısımlar okunacaktır. | 
| 3 | İnsan- kültür ilişkileri | İlgili kısımlar okunacaktır. | 
| 4 | Kültürün farklı boyutları | İlgili kısımlar okunacaktır. | 
| 5 | Antoropolojinin gündelik yaşamla ilişkisi | İlgili kısımlar okunacaktır. | 
| 6 | Sosyal yapı ve nitelikleri | İlgili kısımlar okunacaktır. | 
| 7 | Kurumların bileşkesi olarak kültür. | İlgili kısımlar okunacaktır. | 
| 8 | Antropolojinin Konuları ve Çalışma alanları | İlgili kısımlar okunacaktır. | 
| 9 | Arasınav | |
| 10 | Antropolojideki Temel yaklaşımlar I | İlgili kısımlar okunacaktır. | 
| 11 | Antropolojideki Temel yaklaşımlar II | İlgili kısımlar okunacaktır. | 
| 12 | Antropolojinin Batıdaki ve bizdeki durumu | İlgili kısımlar okunacaktır. | 
| 13 | Antropolojinin Sosyal bilimler içindeki yeri,toplumsal hayattaki önemi | İlgili kısımlar okunacaktır. | 
| 14 | Genel değerlendirme | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ders notları. | 
| Ders Kaynakları | [1]Saran N. (2005). Antropoloji. İnkılap yayınevi [2]Jean-Paul Colleyn, Marc Auge; Antropoloji, Çeviren: İsmail Yerguz Dost Kitabevi Yayınları; [3]Balki Şafak, Sibel Özbudun, Antropoloji: Kuramlar Kuramcılar, Dipnot Yayınları;  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | ||||||
| 2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | ||||||
| 3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | ||||||
| 4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
| 5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
| 6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | ||||||
| 7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
| 8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | ||||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
| 10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | ||||||
| 11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Antropolojinin içeriğini açıklar. | |||||||||||
| 2 | Antropolojinin temelleri ve genel yapısını açıklar. | |||||||||||
| 3 | Antropolojinin alt dalları, bunların diğer bilimlerle ilişkilerini açıklar. | |||||||||||
| 4 | Dünyadaki çeşitli ırkların, coğrafya ile ilgilerini analiz eder. | |||||||||||
| 5 | Dünyadaki var olan kültürlerin farklılıklarının sebeplerini açıklar. | |||||||||||
| 6 | Dünyada veTürkiyedeki Antropolojik çalışmaları değerlendirir. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Kısa Sınav | 10 | 
| 1. Ödev | 30 | 
| 2. Kısa Sınav | 10 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 | 
| Ödev | 1 | 5 | 5 | 
| Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 | 
| Final | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 116 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||