Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Projesi II (Teknolojik Araştırma) | SRM 408 | 8 | 4 + 4 | 6 | 18 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Seramik teknolojisi alanında araştırmaya yönelik alternatif konular üretmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Araştırma teknikleri doğrultusunda proje konusu için gerekli ön çalışmaları yapmak. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Proje çalışma sürecini planlamak. | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Proje konusunu destekleyen ön deneysel çalışmalar yapmak. | Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
5 | Deneylerin sonuçlarını rapor etmek. | Gezi / Gözlem, | |
6 | Deneylerin sonuçlarını kullanacağı alan bilisine sahip olmak uygulamaya yönelik taslak hazırlamak. | Gözlem, | |
7 | Sunum tekniklerini kullanarak proje konusu hakkında seminer vermek. | Gözlem, | |
8 | Tez niteliğinde proje dosyası hazırlamak. | Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje doyası ve deneysel uygulamaların değerlendirilmesi. | |
2 | Yapılmış olan çalışmalar üzerinde eksik noktaların tespit edilerek en kısa zamanda tamamlanması. | |
3 | Sonuca yönelik yapılacak uygulama çalışmalarının planını oluşturmak. | |
4 | Proje konusu için gerekli tüm araştırma ve bilgilerin dosya formatında tamamlanarak, uygulama aşmasına başlanması. | |
5 | Kısa sınav | |
6 | Uygulama aşaması. Proje konusu paralelinde sonuca yönelik uygulama çalışmalarının gerçekleştirilmesi. | |
7 | Proje konusu paralelinde sonuca yönelik uygulama çalışmalarının gerçekleştirilmesi. | |
8 | Sonuca yönelik uygulama çalışmaları. | |
9 | Proje konusu paralelinde sonuca yönelik uygulama çalışmalarının gerçekleştirilmesi. | |
10 | 2. Quiz (Yazılı) | |
11 | Proje konusunu destekleyen bir eser çalışması için eskizlerin yapılması. Eser çalışmasının uygulama aşaması. | |
12 | Eser çalışmasının uygulama aşaması. | |
13 | Eser çalışmasının uygulama aşaması. Eser çalışmasının pişirimi. | |
14 | Vize (Yapılan çalışmaların değerlendirilmesi) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | TANIŞAN H.Hüseyin - Doç.Dr. METE Zeliha, Seramik Teknolojisi ve Uygulaması, Cilt 1, İzmir, 1986 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Güzel sanatlar alandaki kavramları, fikirleri ve verileri bilir, değerlendirir ve analiz eder; alanı ile ilgili araştırma, tasarım ve uygulamalar yapar. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili problemleri uygun analitik yöntemler ile saptar, tanımlar ve çözme becerisi kazanır. | ||||||
3 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
4 | Alanının gerektirdiği düzeyde seramik üretiminde kullanılan ekipman, makina- teçhizat ve donanımı bilir ve bu konudaki yenilikleri takip edebilme yetisi kazanır. | ||||||
5 | Seramik üretimi alanındaki her türlü teorik bilgiye ulaşır, elde ettiği bilgileri yorumlar ve zamanı etkin kullanarak uygular. | ||||||
6 | Bireysel olarak alanındaki kişi ve gruplarla, mesleki gelişimine yönelik çalışmalarda; farklılıklara saygılı, topluma duyarlı ve etkin bir biçimde görev alır. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili özgün çalışmaları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
8 | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde; evrensel boyutlarda güncel gelişmeleri ve yenilikleri takip ederek eleştirel düşünce yetisini geliştirir ve kendini sürekli yeniler. | ||||||
10 | Mesleği ile ilgili estetik değerlerin farkındadır, her türlü kavramı sanatsal olarak yorumlayıp eserler ortaya koyar ve mesleki-etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
11 | İş güvenliği ve çevre koruma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Seramik teknolojisi alanında araştırmaya yönelik alternatif konular üretmek. | |||||||||||
2 | Araştırma teknikleri doğrultusunda proje konusu için gerekli ön çalışmaları yapmak. | |||||||||||
3 | Proje çalışma sürecini planlamak. | |||||||||||
4 | Proje konusunu destekleyen ön deneysel çalışmalar yapmak. | |||||||||||
5 | Deneylerin sonuçlarını rapor etmek. | |||||||||||
6 | Deneylerin sonuçlarını kullanacağı alan bilisine sahip olmak uygulamaya yönelik taslak hazırlamak. | |||||||||||
7 | Sunum tekniklerini kullanarak proje konusu hakkında seminer vermek. | |||||||||||
8 | Tez niteliğinde proje dosyası hazırlamak. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
dersAKTSKredisi | 18 |