| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İşletmede Mesleki Eğitim I | HEM 405 | 7 | 0 + 32 | 16 | 20 |
| Ön Koşul Dersleri | Öğrencilerinin 1., 2., 3., 4., 5. ve 6. yarıyıllardaki uygulamalı mesleki derslerden hepsinden başarılı olmaları gerekir |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU, Dr.Öğr.Üyesi MERYEM PELİN, Dr.Öğr.Üyesi ÖZGE KARAKAYA SUZAN, Arş.Gör.Dr. ÇİĞDEM ŞEN TEPE, Arş.Gör.Dr. AYSEL GÜL, Arş.Gör.Dr. AHSEN DEMİRHAN KAYACIK, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Meslek derslerine yönelik bilgi ve becerilerini mesleki uygulama alanlarında geliştirmek, • Mesleki uygulama becerilerini daha üst düzeye çıkarmak, uygulamalarını bilimsel bilgilere dayalı olarak gerçekleştirebilmelerini ve bilimsel çalışma esaslarını öğrenebilmelerinisağlamak, • Hemşirelik/Ebelik bakım sürecini yerinde uygulayarak profesyonel yaşama hazırlanmalarını, mesleki uygulama alanlarında yaşanan sorunları fark etme, analiz etme ve çözüm üretmelerini sağlamak, • Sistematik yaklaşımla bakım verme becerilerini pekiştirmek, • Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve hastalık durumunda hemşirelik/ebelik bakımının toplum düzeyindeki önemini, anlamını ve sağlık sorunlarının çözümüne olan katkısını kavramalarını sağlamak, • Profesyonel bir hemşire/ebe olarak sahip olması gereken tüm bilgi ve becerileri kazanabilmeleri için önceki dönemlerde edindiği teorik ve pratik bilgileri geliştirmek, • Gebelikte, doğum anında ve doğum sonrası dönemde anne ve yeni doğan takibini yapabilme, normalden sapmaları belirleyebilme becerilerini geliştirmek, • Ayrıca ebelik öğrencilerinin normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilmelerini, normalden sapma durumlarında da uygun ebelik yaklaşımlarını kullanabilmelerini sağlamak, • Bireyin, ailenin ve toplumun koruyucu, tedavi ve rehabilite edici alanlarda sağlık bakım gereksinimlerine yönelik bakım sürecini yerinde uygulamak, • Hemşirelik/ebelik girişimlerini gerçekleştirme ve sonuçlarını değerlendirmede sorumluluk alabilmek, • Sağlık hizmetlerinin sunulmasında sağlık ekibi içinde etkin yer alma ve ekibin diğer üyeleri ile iş birliği içinde çalışma becerisini geliştirmektir. |
| Dersin İçeriği | Hemşirelik Esasları İç Hastalıkları Hemşireliği Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sağlıklı insanın erişkinlik döneminden yaşlılığa kadar tüm yaşam evrelerinde kronik hastalıkların etiyolojisini, risk faktörlerini ve korunma yöntemlerini tanımlar, hemşirelik bakımı ile ilişkilendirir. | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda etik ilkeler ve yasal düzenlemeleri göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | Tartışma, Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | İç hastalıkları hemşireliği teorik ve klinik uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | Bireysel Çalışma, | |
| 4 | Sistem hastalıkları ve cerrahi bakımı hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur. | Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Ameliyat olacak hastanın ameliyat öncesi-esnası-sonrası bakımını yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. | Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 6 | Cerrahi hastalıkları hemşireliği teorik ve klinik uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 7 | Çocuk yaş grubunda en çok görülen hastalıkları sistemlere göre değerlendirir ve bakımını yapar. | Tartışma, Anlatım, | |
| 8 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıklarında aile merkezli bakım verir ve aileye danışmanlık yapar. | ||
| 9 | Ruh sağlığının korunması, geliştirilmesi, sürdürülmesinde ve bozulması halinde, bakım, tedavi ve rehabilitasyonunda bilgi ve beceri kazanır . | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
| 10 | Ruhsal bozukluğu ve bağımlılığı olan hastanın sorunlarını belirler ve bu sorunlara yönelik girişimleri hemşirelik süreci doğrultusunda uygular. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 11 | Kadının tüm yaşam evrelerine özgü bakım gereksinimlerine yönelik hemşirelik girişimlerini uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Hemşirelik Esasları | |
| 2 | İç Hastalıkları Hemşireliği | |
| 3 | Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği | |
| 4 | Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği | |
| 5 | Halk Sağlığı Hemşireliği | |
| 6 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği | |
| 7 | Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği | |
| 8 | Hemşirelik Esasları | |
| 9 | İç Hastalıkları Hemşireliği | |
| 10 | Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği | |
| 11 | Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği | |
| 12 | Halk Sağlığı Hemşireliği | |
| 13 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği | |
| 14 | Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur | X | |||||
| 2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar | X | |||||
| 3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır | X | |||||
| 4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder | X | |||||
| 5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır | X | |||||
| 6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | X | |||||
| 7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir | X | |||||
| 8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir | X | |||||
| 9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sağlıklı insanın erişkinlik döneminden yaşlılığa kadar tüm yaşam evrelerinde kronik hastalıkların etiyolojisini, risk faktörlerini ve korunma yöntemlerini tanımlar, hemşirelik bakımı ile ilişkilendirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 2 | Sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda etik ilkeler ve yasal düzenlemeleri göz önünde bulundurarak gerçekleştirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 3 | İç hastalıkları hemşireliği teorik ve klinik uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 4 | Sistem hastalıkları ve cerrahi bakımı hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 5 | Ameliyat olacak hastanın ameliyat öncesi-esnası-sonrası bakımını yapabilecek bilgi ve beceriye sahiptir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 6 | Cerrahi hastalıkları hemşireliği teorik ve klinik uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 7 | Çocuk yaş grubunda en çok görülen hastalıkları sistemlere göre değerlendirir ve bakımını yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 8 | Çocuk Sağlığı ve Hastalıklarında aile merkezli bakım verir ve aileye danışmanlık yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 9 | Ruh sağlığının korunması, geliştirilmesi, sürdürülmesinde ve bozulması halinde, bakım, tedavi ve rehabilitasyonunda bilgi ve beceri kazanır . | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 10 | Ruhsal bozukluğu ve bağımlılığı olan hastanın sorunlarını belirler ve bu sorunlara yönelik girişimleri hemşirelik süreci doğrultusunda uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 11 | Kadının tüm yaşam evrelerine özgü bakım gereksinimlerine yönelik hemşirelik girişimlerini uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 60 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 3 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 0,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 20 | ||