Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hemşirelikte Yaratıcı Drama Uygulamaları | SHE 322 | 6 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. DENİZ KÖKTAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin yaratıcı düşünmelerini ve hayallerini gerçekleştirmektir. Toplu oyun, role bürünme, hikâye oluşturma gibi yaratıcı araçlarla etkileşimde bulunmaları teşvik edilir. Bu sayede öğrencilerin problem çözme yetenekleri ve farklı olasılıklarla düşünebilme yetenekleri artar. |
Dersin İçeriği | Öğrenciler, yaratıcı drama araştırmaları ve yöntemlerini kullanarak yönlendirmelerini geliştirirler. Kendi ifade etme ve alternatif çözümler üretme becerileri artar. Yaratıcı drama uygulama örnekleri ve atölye kurgulama becerileri. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci, yaratıcı drama tekniklerini kullanarak hemşirelik mesleğinin temel değerlerini (empati, etik, iletişim) kendi deneyimleriyle ilişkilendirir. | Örnek Olay, | Sözlü Sınavlar, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
2 | Öğrenci, empati kurarak ve farklı perspektifleri anlayarak etik ikilemleri ve mesleki sorunları çözebilme yetkinliği edinir. | Problem Çözme, | Performans Değerlendirme, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
3 | Öğrenci, hemşirelik mesleği için önemli olan bir iletişim senaryosunu (örneğin, zor bir hasta ile konuşma) kendi yaratıcılığını kullanarak dramatize etme becerisi geliştirir. | Rol Oynama, Eğitsel Oyun, | Performans Değerlendirme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yaratıcı drama ve bileşenleri | |
2 | Rol Çalışmaları ve Karakter Geliştirme | |
3 | Karakter analizi ve karakterlerin derinleştirilmesi | |
4 | Rol paylaşımı ve rol değişimi | |
5 | Hikâye Oluşturma ve Kurgu | |
6 | Yaratıcı hikâye oluşturma süreci | |
7 | Olay örgüsü, başlangıç, gelişme ve sonuç | |
8 | Doğaçlama ve Spontan Tepkiler | |
9 | Toplumsal Konular ve Empati | |
10 | Empati ve iletişim uygulamaları | |
11 | Güven ve uyum çalışmaları | |
12 | Takım çalışması ve performans geliştirme | |
13 | Atölye kurgulama yazma becerisi | |
13 | Atölye uygulama ve liderlik becerileri | |
14 | ||
14 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ömer ADIGÜZEL, Eğitimde Yaratıcı Drama, Yapı Kredi Yayınları, 2025 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki rol, işlev ve sorumluluklarını yerine getirecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olur | X | |||||
2 | Sağlıklı / hasta birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel bilgileri ve teknolojik gelişmeleri takip eder | X | |||||
5 | Sağlıklı / hasta birey ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır | X | |||||
6 | Mesleki Yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar | ||||||
7 | Profesyonel gelişiminin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir | X | |||||
8 | Hemşirelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenci, yaratıcı drama tekniklerini kullanarak hemşirelik mesleğinin temel değerlerini (empati, etik, iletişim) kendi deneyimleriyle ilişkilendirir. | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 0 | 2 | 1 | 1 |
2 | Öğrenci, empati kurarak ve farklı perspektifleri anlayarak etik ikilemleri ve mesleki sorunları çözebilme yetkinliği edinir. | 4 | 4 | 4 | 1 | 4 | 0 | 2 | 4 | 1 |
3 | Öğrenci, hemşirelik mesleği için önemli olan bir iletişim senaryosunu (örneğin, zor bir hasta ile konuşma) kendi yaratıcılığını kullanarak dramatize etme becerisi geliştirir. | 4 | 4 | 4 | 1 | 4 | 0 | 2 | 2 | 1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 0 |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,16 | ||
dersAKTSKredisi | 2 |