| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İç Hastalıkları Hemşireliği | HTP 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAVVA SERT |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İç hastalıkları ve bakımı konusunda ileri bilgi ve beceri sahibi olma, hastadaki sorunları saptayabilme, planlama, uygun girişimleri yapabilme becerisi kazandırmak ve eğitimci-araştırmacı rolünü geliştirmek. |
| Dersin İçeriği | Sistem hastalıkları , tanı tedavi ve hemşirelik bakımına ilişkin yenilikleri ve kanıt temelli uygulamaları içerir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İç hastalıkları hemşireliğine ilişkin temel kavramları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Akut ve kronik hastalık durumunda hastanın bakım gereksinimlerini doğru ve etkin şekilde saptar. Kanıta dayalı hemşirelik bakımı uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 3 | Hastada sıvı elektrolit ve asit-baz dengesinde anormallikleri açıklar, bakım gereksinimlerini gerçekleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gezi / Gözlem, | |
| 4 | Ağrısı olan hastayı değerlendirir ve etkin kanıta dayalı bir hemşirelik bakımı uygular. | Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 5 | Yaşlılıkta sık görülen hastalıkları tanır. Yaşlı hastaya özgü hemşirelik bakımı verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
| 6 | Kronik hastalıkları etkin şekilde yönetir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, | |
| 7 | Solunum sistemi hastalıklarını tanımlar, bu hastalıkların bakımını açıklar ve sorunlarına yönelik bakım uygular ve değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
| 8 | Kalp ve damar hastalıklarını tanımlar, bu hastalıkların bakımını açıklar ve sorunlarına yönelik bakım uygular ve değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
| 9 | Kan hastalıklarını tanımlar, bu hastalıkların bakımını açıklar ve sorunlarına yönelik kanıt temelli bakım uygular ve değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
| 10 | Onkolojik hastalıkları tanımlar, bu hastalıkların bakımını açıklar ve sorunlarına yönelik kanıt temelli bakım uygular ve değerlendirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
| 11 | Endokrin sistem ve tedavisi hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur, kanıt temelli uygulamaları iç hastalıkları hemşireliğine uyarlar | Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 12 | Sindirim sistemi hastalıkları ve tedavisi hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur, kanıt temelli uygulamaları iç hastalıkları hemşireliğine uyarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 13 | Üriner sistem hastalıkları ve tedavisi hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur, kanıt temelli uygulamaları iç hastalıkları hemşireliğine uyarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 14 | Sinir sistemi hastalıkları ve tedavisi hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur, kanıt temelli uygulamaları iç hastalıkları hemşireliğine uyarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | ||||||
| 2 | Etkili iletişim becerilerini kullanarak sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. | ||||||
| 4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
| 5 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve katıldığı çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır | ||||||
| 6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
| 7 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
| 8 | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini uzmanlık düzeyinde bütüncül bir yaklaşımla karşılar. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İç hastalıkları hemşireliğine ilişkin temel kavramları tanımlar. | ||||||||
| 2 | Akut ve kronik hastalık durumunda hastanın bakım gereksinimlerini doğru ve etkin şekilde saptar. Kanıta dayalı hemşirelik bakımı uygular. | ||||||||
| 3 | Hastada sıvı elektrolit ve asit-baz dengesinde anormallikleri açıklar, bakım gereksinimlerini gerçekleştirir. | ||||||||
| 4 | Ağrısı olan hastayı değerlendirir ve etkin kanıta dayalı bir hemşirelik bakımı uygular. | ||||||||
| 5 | Yaşlılıkta sık görülen hastalıkları tanır. Yaşlı hastaya özgü hemşirelik bakımı verir. | ||||||||
| 6 | Kronik hastalıkları etkin şekilde yönetir | ||||||||
| 7 | Solunum sistemi hastalıklarını tanımlar, bu hastalıkların bakımını açıklar ve sorunlarına yönelik bakım uygular ve değerlendirir. | ||||||||
| 8 | Kalp ve damar hastalıklarını tanımlar, bu hastalıkların bakımını açıklar ve sorunlarına yönelik bakım uygular ve değerlendirir. | ||||||||
| 9 | Kan hastalıklarını tanımlar, bu hastalıkların bakımını açıklar ve sorunlarına yönelik kanıt temelli bakım uygular ve değerlendirir. | ||||||||
| 10 | Onkolojik hastalıkları tanımlar, bu hastalıkların bakımını açıklar ve sorunlarına yönelik kanıt temelli bakım uygular ve değerlendirir. | ||||||||
| 11 | Endokrin sistem ve tedavisi hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur, kanıt temelli uygulamaları iç hastalıkları hemşireliğine uyarlar | ||||||||
| 12 | Sindirim sistemi hastalıkları ve tedavisi hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur, kanıt temelli uygulamaları iç hastalıkları hemşireliğine uyarlar | ||||||||
| 13 | Üriner sistem hastalıkları ve tedavisi hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur, kanıt temelli uygulamaları iç hastalıkları hemşireliğine uyarlar | ||||||||
| 14 | Sinir sistemi hastalıkları ve tedavisi hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur, kanıt temelli uygulamaları iç hastalıkları hemşireliğine uyarlar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
| Final | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||