| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Veritabanı Yönetim Sistemleri | BSE 304 | 6 | 2 + 2 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Yrd.Doç.Dr. SİNAN TÜNCEL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Veritabanı sistemlerini, veri modellemesini, ilişkisel veri tabanını, veritabanı sorgu dillerini, ilişkisel veri tabanı tasarımını, dağıtık veritabanları ve fiziksel veritabanı tasarımına ilişkin temel yeterlikleri kazandırmak |
| Dersin İçeriği | Veritabanı yönetim sistemlerinin bileşenleri ve mimarisi, veri bağımsızlığı, veri modelleri kavratmak; veritabanı yönetim sistemi programları kullanabilmek, veritabanları üzerinde sorgulamaları gerçekleştirebilmek. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Veritabanı sistemlerini ve veri modellerini kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | İlişkisel veritabanı kullanarak veritabanı tasarlar. | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | |
| 3 | Veritabanı sorgulama dillerini kullanır. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, | |
| 4 | Dağıtık veritabanları ve veritabanı güvenliğini uygular. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Fiziksel veritabanı tasarımı yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 6 | Değişik uygulamalar için veritabanı uygulamaları tasarlar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Veritabanı, veritabanı yönetim sistemleri, veri modelleri | |
| 2 | Microsoft Accesste tablolar | |
| 3 | Microsoft Accesste sorgular | |
| 4 | Microsoft Accesste formlar | |
| 5 | Microsoft Accesste raporlar | |
| 6 | Microsoft Accesste sayfalar | |
| 7 | Microsoft Accesste makrolar | |
| 8 | Microsoft Accesste modüller | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | SQL dilinin yapısı, komutları | |
| 11 | SQLde sorgular | |
| 12 | MySQL dilinin yapısı, komutları | |
| 13 | MySQLde sorgular | |
| 14 | PHP+MySQL uygulamaları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | [1] Zehra Alakoç Burma, Veritabanı Yönetim Sistemleri, Seçkin Yayıncılı, Ankara, 2005 [2] Yaşar Gözüdeli, SQL Server 2005 ve Veritabanı Programlama, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2006 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bilgisayar teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
| 2 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
| 3 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
| 4 | Bilgisayar teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
| 5 | Bilgisayar teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
| 6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | ||||||
| 7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | ||||||
| 8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak. | ||||||
| 9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | ||||||
| 10 | Bilgisayar teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Veritabanı sistemlerini ve veri modellerini kullanır. | ||||||||||
| 2 | İlişkisel veritabanı kullanarak veritabanı tasarlar. | ||||||||||
| 3 | Veritabanı sorgulama dillerini kullanır. | ||||||||||
| 4 | Dağıtık veritabanları ve veritabanı güvenliğini uygular. | ||||||||||
| 5 | Fiziksel veritabanı tasarımı yapar. | ||||||||||
| 6 | Değişik uygulamalar için veritabanı uygulamaları tasarlar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Sözlü Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 167 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,68 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||