| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Veri Yapıları ve Algoritmalar | BSE 303 | 5 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Yrd.Doç.Dr. SİNAN TÜNCEL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Veri modellerini ve bu modeller üzerinde çalışan algoritmaları kavratmak |
| Dersin İçeriği | Tek yönlü ve çift yönlü bağlantılı listeler, çevrimsel ve karma bağlantılı listeler, bağlantılı liste uygulamaları; ağaç türleri ve ağaç üzerindeki işlemler; yığınlar, tasarımı ve kullanımı; sıralama algoritmaları; arama algoritmaları; graflar, tasarımı ve kullanımı |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Liste ve bağlantılı liste veri modellerini kullanır/tasarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 2 | Ağaç veri modellerini kullanır/tasarlar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Yığın ve kuyruk yapısı modellerini kullanır/tasarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 4 | Sıralama algoritmalarını çözümler ve kullanır. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
| 5 | Arama algoritmalarını çözümler ve kullanır. | Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 6 | Grafları çözümler ve kullanır. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Listeler | |
| 2 | Liste uygulamaları | |
| 3 | Ağaçlar | |
| 4 | Ağaçlarla ilgili uygulamalar | |
| 5 | Yığınlar | |
| 6 | Yığın uygulamaları | |
| 7 | Selection sort, bubble sort, insertion sort, merge sort algoritmaları | |
| 8 | Quick sort, heap sort, cocktail sort, gnome sort algoritmaları | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Sıralı arama, ikili arama algoritmaları | |
| 11 | Graflar | |
| 12 | DFS, BFS algoritmaları, Greedy yaklaşımı | |
| 13 | Dijkstra algoritması, Floyd algoritması | |
| 14 | Kruskal algoritması, Prim algoritması, Sollin algoritması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ders Notu : [1] Fahri Vatansever, İleri Programlama Uygulamaları, Ders Kitabı, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2006 |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bilgisayar teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
| 2 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
| 3 | Bilgisayar teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
| 4 | Bilgisayar teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
| 5 | Bilgisayar teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
| 6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | ||||||
| 7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | ||||||
| 8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak. | ||||||
| 9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | ||||||
| 10 | Bilgisayar teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Liste ve bağlantılı liste veri modellerini kullanır/tasarlar. | ||||||||||
| 2 | Ağaç veri modellerini kullanır/tasarlar. | ||||||||||
| 3 | Yığın ve kuyruk yapısı modellerini kullanır/tasarlar. | ||||||||||
| 4 | Sıralama algoritmalarını çözümler ve kullanır. | ||||||||||
| 5 | Arama algoritmalarını çözümler ve kullanır. | ||||||||||
| 6 | Grafları çözümler ve kullanır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Sözlü Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 120 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||