| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Robotik Programlama Uygulamaları | ADA 268 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. SEVDA GÜL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Öğr.Gör. Fatih ALBAYRAK, Öğr.Gör. Mehmet Onur YAĞIR |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Python ile nesne yönelimli programlama dilinin temellerini oluşturma. Python dilini kullanarak geliştirme kartlarını ile gerçek zamanlı uygulamalar gerçekleştirmek. |
| Dersin İçeriği | Geliştirme kartları ile gerçek zamanlı uygulamalar geliştirmek. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Nesne yönelimli programlama yapısını Python'da kullanır | Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Gözlem, Grupla Çalışma, | |
| 2 | Dosya açma/kapama işlemlerini uygular | Grupla Çalışma, Gözlem, Eğitsel Oyun, | |
| 3 | Elektronik devre elemanları ve kartlarıyla gerçek zamanlı projeler gerçekleştirir | Grupla Çalışma, Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Nesne yönelimli programlama | |
| 2 | Nesne yönelimli programlama | |
| 3 | Dosya işlemleri | |
| 4 | Geliştirme kartları | |
| 5 | Elektronik devre elemanları ve geliştirme kartıyla uygulamalar | |
| 6 | Elektronik devre elemanları ve geliştirme kartıyla uygulamalar | |
| 7 | Elektronik devre elemanları ve geliştirme kartıyla uygulamalar | |
| 8 | Elektronik devre elemanları ve geliştirme kartıyla uygulamalar | |
| 9 | Vize haftası | |
| 10 | Elektronik devre elemanları ve geliştirme kartıyla uygulamalar | |
| 11 | Elektronik devre elemanları ve geliştirme kartıyla uygulamalar | |
| 12 | Elektronik devre elemanları ve geliştirme kartıyla uygulamalar | |
| 13 | Elektronik devre elemanları ve geliştirme kartıyla uygulamalar | |
| 14 | Elektronik devre elemanları ve geliştirme kartıyla uygulamalar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak | ||||||
| 2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | ||||||
| 4 | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazandırmak. | ||||||
| 5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisine sahip olmak | ||||||
| 6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
| 7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazandırmak. | ||||||
| 8 | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
| 9 | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | ||||||
| 10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak | ||||||
| 11 | Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izleyerek uygulama becerisine sahip olmak | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Nesne yönelimli programlama yapısını Python'da kullanır | |||||||||||
| 2 | Dosya açma/kapama işlemlerini uygular | |||||||||||
| 3 | Elektronik devre elemanları ve kartlarıyla gerçek zamanlı projeler gerçekleştirir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 11 | 3 | 33 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
| Ödev | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü | 126 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||