| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Fizik ve Geometrik Optik II | OPT 201 | 3 | 2 + 0 | 2 | 4 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MURAT TEPEÇINAR | 
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. MURAT TEPEÇINAR, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Değişik optik araçların ışığı nasıl etkilediğini ve bu araçlarla görüntünün nasıl oluştuğunun öğrenilmesi  | 
                                
| Dersin İçeriği | İnce kenarlı mercekler, kalın kenarlı mercekler,Işığın girişimi İnce zarlarda girişim Işığın kırınımı Işığın saçılması ve kutuplanma Merceklerde film kaplamalar Beyaz ışığın renklere ayrılması Renkli görme  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Işığın merceklerden geçişini ve görüntüyü nasıl etkilediğini öğrenir öğrenir. | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
| 2 | Çeşitli optik araçların nasıl çalıştığını öğrenir. | Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
| 3 | Işığın renklere ayrılmasını, renkli görmenin nasıl gerçekleştiğini ve görme hatalarını öğrenir | Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
| 4 | Düzlem yüzeylerde ve düzlem aynada görüntünün nasıl oluştuğunu öğrenir. | Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
| 5 | Küresel aynaların ışığı nasıl yansıttığını ve görüntü oluşumunu öğrenir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
| 6 | İnce Kenarlı Mercekler hakkında mesleki düzeyde bilgiye sahip olur. | ||
| 7 | Kalın Kenarlı Mercekler hakkında mesleki düzeyde bilgiye sahip olur. | ||
| 8 | Göz hastalıkları ile ilgili mercek türlerinin sınıflandırılmasını öğrenir. | ||
| 9 | Işığın Kırınımı ve Girişimi Bilgisinin Mesleki açıdan önemini öğrenir. | ||
| 10 | Işığın Saçılması ve Kutuplanmasını Merceklerde değerlendirebilir. | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Beyaz ışığın renklerine ayrılması, renkli görme | |
| 2 | İnce mercekler, ince merceklerin özellikleri, hacimli cismin görüntüsü: yakınsak mercek | |
| 3 | İnce mercekler, ince merceklerin özellikleri, cismin görüntüsü | |
| 4 | Iraksak mercekler | |
| 5 | Iraksak mercekler, merceklerin özellikleri, cismin görüntüsü | |
| 6 | İnce merceklerin birleştirilmesi | |
| 7 | Mercek sapmaları, küresel sapınçlar, renklenme kusurları | |
| 8 | Basit büyüteç, bileşik mikroskop, teleskop | |
| 9 | Işığın girişimi | |
| 10 | Arasınav | |
| 11 | İnce zarlarda girişim | |
| 12 | Işığın kırınımı | |
| 13 | Işığın saçılması ve kutuplanma | |
| 14 | Merceklerde film kaplamalar | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1- Korkmaz, Ş (2005), Fizik Fizik Optik Geometrik Optik. Esen Ofset Matbaacılık, İstanbul.   | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
| 2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
| 3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | X | |||||
| 4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | X | |||||
| 5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
| 6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | X | |||||
| 7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
| 8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
| 9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | |||||
| 11 | Göz, görme sağlığı ve hastalıklarını bilir. | X | |||||
| 12 | Görme cihazları ve ekipmanlarının hazırlanması için bilgi ve beceriye sahiptir. | X | |||||
| 13 | Görme cihazlarına reçeteye göre kullanıcıya uygun hale getirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Işığın merceklerden geçişini ve görüntüyü nasıl etkilediğini öğrenir öğrenir. | |||||||||||||
| 2 | Çeşitli optik araçların nasıl çalıştığını öğrenir. | |||||||||||||
| 3 | Işığın renklere ayrılmasını, renkli görmenin nasıl gerçekleştiğini ve görme hatalarını öğrenir | |||||||||||||
| 4 | Düzlem yüzeylerde ve düzlem aynada görüntünün nasıl oluştuğunu öğrenir. | |||||||||||||
| 5 | Küresel aynaların ışığı nasıl yansıttığını ve görüntü oluşumunu öğrenir | |||||||||||||
| 6 | İnce Kenarlı Mercekler hakkında mesleki düzeyde bilgiye sahip olur. | |||||||||||||
| 7 | Kalın Kenarlı Mercekler hakkında mesleki düzeyde bilgiye sahip olur. | |||||||||||||
| 8 | Göz hastalıkları ile ilgili mercek türlerinin sınıflandırılmasını öğrenir. | |||||||||||||
| 9 | Işığın Kırınımı ve Girişimi Bilgisinin Mesleki açıdan önemini öğrenir. | |||||||||||||
| 10 | Işığın Saçılması ve Kutuplanmasını Merceklerde değerlendirebilir. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 60 | 
| 1. Kısa Sınav | 10 | 
| 2. Kısa Sınav | 10 | 
| 3. Kısa Sınav | 10 | 
| 1. Ödev | 10 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 | 
| 1. Final | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 | 
| Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 | 
| Ödev | 1 | 4 | 4 | 
| Final | 1 | 5 | 5 | 
| Toplam İş Yükü | 137 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||