Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Pazarlama İlkeleri OPT 211 3 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. FATİH TANRISEVEN
Dersi Verenler Öğr.Gör. FATİH TANRISEVEN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenciler pazarlama ilkeleri ile ilgili temel kavram ve ilkelerini tanımlayabilecektir.
2 Öğrenciler tüketici ve endüstriyel pazarı analiz edebilecektir.
3 Öğrenciler makro-mikro çevresel faktörler ile pazarlama arasındaki ilişkileri açıklayabilecektir.
4 Öğrenciler pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması uygulamalarını tanıyabilecektir.
5 Öğrenciler pazar bölümleme, konumlandırma ve hedef pazarın seçilmesini açıklar.
6 Öğrenciler pazarlama yöneticilerinin uygulayabildiği pazarlama karması stratejilerini açıklayabilecektir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Pazarlama ilkeleri dersinin amacı ve dersle ilgili temel kaynaklar, okuma listesi, öğrenci yükümlülükleri hakkında bilgi verme. Pazarlamaya giriş.
2 Pazarlamaya giriş, pazarlama kavramının tanımı, temel kavramların açıklanması, pazarlama anlayışının (yaklaşımlarının) gelişimi.
3 Pazar ve pazarlama çevresi. Pazar kavramı ve tüketici ve endüstriyel pazarın özellikleri. Pazarlama ve çevre arasındaki ilişkiler. Makro ve mikro çevresel faktörlerin analizi.
4 Tüketici davranışları. Tüketici karar verme süreci. Tüketici davranışlarını etkileyen içsel (psikolojik) ve dışsal (sosyo-kültürel) faktörler.
5 Pazarlama bilgi sistemi. Pazarlama araştırması ve pazarlama araştırma süreci.
6 Pazar bölümlendirme, konumlandırma ve hedef pazarın seçimi.
7 Pazar bölümlendirme, konumlandırma ve hedef pazarın seçimi.
8 Ürün ve ürün yönetimi: Ürün kavramı, ürün türleri ve pazarlamada ürün stratejileri.
9 Ürün ve ürün yönetimi: Ürün kavramı, ürün türleri ve pazarlamada ürün stratejileri.
10 Ürün ve ürün yönetimi: Ürün karması, yeni ürün kavramı ve ürün yaşam eğrisi. Marka ve markalama stratejileri. Ambalajlama.
11 Fiyatlandırma: fiyatkararlarının önemi .fiyatlamayı etkileyen faktörler. Fiyatlamanın amaçları. Fiyatlama politikaları ve fiyatlama yöntemleri.
12 Dağıtım: Dağıtım kararları. Temel dağıtım kanalları. Dağıtım kanallarının yönetimi.Toptancılık ve perakendecilik.
13 Tutundurma: Tutundurma kararları ve stratejileri. Reklam ve halkla ilişkiler.
14 Tutundurma: Kişisel satış ve satış tutundurma.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Hafta Dokümanlar Açıklama Boyut
0 PAZARLAMA İLKELERİ BOŞ.pdf 0 MB
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. X
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. X
3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. X
4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. X
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. X
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. X
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. X
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. X
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. X
11 Göz, görme sağlığı ve hastalıklarını bilir. X
12 Görme cihazları ve ekipmanlarının hazırlanması için bilgi ve beceriye sahiptir. X
13 Görme cihazlarına reçeteye göre kullanıcıya uygun hale getirir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
1 Öğrenciler pazarlama ilkeleri ile ilgili temel kavram ve ilkelerini tanımlayabilecektir. 1 1 1
2 Öğrenciler tüketici ve endüstriyel pazarı analiz edebilecektir.
3 Öğrenciler makro-mikro çevresel faktörler ile pazarlama arasındaki ilişkileri açıklayabilecektir.
4 Öğrenciler pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması uygulamalarını tanıyabilecektir.
5 Öğrenciler pazar bölümleme, konumlandırma ve hedef pazarın seçilmesini açıklar.
6 Öğrenciler pazarlama yöneticilerinin uygulayabildiği pazarlama karması stratejilerini açıklayabilecektir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)