| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Optik Aletler ve Malzeme Kullanımı | OPT 107 | 1 | 2 + 2 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. FATİH TANRISEVEN |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. FATİH TANRISEVEN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Optik aletler ve optikte kullanılan optik cihazlar hakkında bilgi verilir. |
| Dersin İçeriği | Lenslerin gözlük çerçevelerine, kişiye uygun ölçülerde montajında kullanılan ve optik aletlerin temel elemanlarının teorik olarak anlatılması.
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Teknik terimleri tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Fokometre tanımını yapar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Oftalmaskopların optik yapısını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Teknik terim tanım ve semboller | |
| 2 | Fokometre tanımı ve çeşitleri | |
| 3 | Oftalmik lenler ve transpoze işlemi Merceklerin Fokometredeki, görüntüleri | |
| 4 | Merceklerin Diyoptrik güçlerinin belirlenmesi | |
| 5 | Büyüteçler, Mikroskoplar | |
| 6 | Teleskoplar, Fotoğraf makinası | |
| 7 | Gözle İlgili Şikayetler ve Göz Hastalıklarının Semptomatolojisi | |
| 8 | Göz muayenesi | |
| 9 | Gözün rutin muayenesi ve Yardımcı Alet ve Yöntemlerle Muayenesinde Kullanılan Optik Araç - Gereçler ve esasları | |
| 10 | Ara sınav | |
| 11 | Oftalmaskoplar | |
| 12 | Retinoskoplar, Fundus kameraları | |
| 13 | Refraktometreler, Tonometreler | |
| 14 | Optisyenlikte kullanılan optik aletler ve optik cihazlar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Optik aletler. Ekem Naci, Savaroğlu Gökhan, Eskişehir, 2005 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | |||||
| 2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
| 3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
| 4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||
| 5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | ||||||
| 6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | ||||||
| 7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
| 8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | ||||||
| 9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
| 10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
| 11 | Göz, görme sağlığı ve hastalıklarını bilir. | X | |||||
| 12 | Görme cihazları ve ekipmanlarının hazırlanması için bilgi ve beceriye sahiptir. | ||||||
| 13 | Görme cihazlarına reçeteye göre kullanıcıya uygun hale getirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Teknik terimleri tanımlar. | |||||||||||||
| 2 | Fokometre tanımını yapar. | |||||||||||||
| 3 | Oftalmaskopların optik yapısını bilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 55 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
| 1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 15 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 126 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||