| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sindirim Sistemi Metabolizması | FZL 614 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CAHİT BAĞCI |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. CAHİT BAĞCI, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin mide-barsak kanalının motor işlevi; sindirim kanalında sekresyon; sindirim ve emilim; gastrointestinal sistem hormonları incelenecektir. Ayrıca karbonhidrat, yağ, protein metabolizması, ısı regülasyonu, ateş, basal metabolizma, beslenmenin regülasyonu, açlık-tokluk, obesite ile ilgili genel ve özel bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Bu derste mide-barsak kanalının motor işlevi; sindirim kanalında sekresyon; sindirim ve emilim; gastrointestinal sistem hormonları incelenecektir. Ayrıca karbonhidrat, yağ, protein metabolizması, ısı regülasyonu, ateş, basal metabolizma, beslenmenin regülasyonu, açlık-tokluk, obesite konuları ele alınacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Mide-barsak kanalının motor işlevini kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Besinlerin sindirim kanalında taşınmasını kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, |
| 3 | Sindirim ve emilimi kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Gastrointestinal sistem hormonlarını kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Karbonhidrat metabolizmasını kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Yağ metabolizmasını kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | Protein metabolizmasını kavrayabilir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 8 | Isı regülasyonunu kavrayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 9 | Sıcaklığın düzenlenmesi ve ateşi kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 10 | Basal metabolizmayı kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 11 | Beslenmenin regülasyonunu kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 12 | Açlık konusunu öğrenebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 13 | Tokluk konusunu öğrenebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 14 | Obesiteyi kavrayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Mide-barsak kanalının motor işlevi | |
| 2 | Besinlerin sindirim kanalında taşınması | |
| 3 | Sindirim ve Emilim | |
| 4 | Gastrointestinal sistem hormonları | |
| 5 | Karbonhidrat metabolizması | |
| 6 | Yağ metabolizması | |
| 7 | Protein metabolizması | |
| 8 | Isı regülasyonu | |
| 9 | Sıcaklığın düzenlenmesi ve ateş | |
| 10 | Basal metabolizma | |
| 11 | Beslenmenin regülasyonu | |
| 12 | Açlık | |
| 13 | Tokluk | |
| 14 | Obesite |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Gastrointestinal Physiology: Mosby Physiology Monograph Series. 8e. |
| Ders Kaynakları | Guyton and Hall Textbook of Medical Physiology. John E. Hall (Author) Ganong´s Review of Medical Physiology, 24th Edition (LANGE Basic Science) by Kim E. Barrett, Susan M. Barman, Scott Boitano and Heddwen Brooks. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Fizyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak. | ||||||
| 2 | Bireysel olarak veya araştırma grupları içinde bilimsel projelere dâhil olma ve sorumluluk alma özgüvenini edinmek | ||||||
| 3 | Fizyoloji alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlamak, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapmak ve çözüm önerileri getirmek. | ||||||
| 4 | En az bir yabancı dilde araştırma yapabilecek düzeye sahip olmak. | ||||||
| 5 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, çevresel, bilimsel ve etik değerleri gözetmek | ||||||
| 6 | Yüksek lisans eğitimi sırasında kazandığı bilgi ve becerileri eleştirel yolla değerlendirerek, alanıyla ilgili edinmesi gereken yeni bilgileri ve bilgi kaynaklarını belirlemek ve öğrenim gereksinimlerini gidereceği etkinliklere katılmak. | ||||||
| 7 | Fizyoloji alanında uygulanan teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olmak. | ||||||
| 8 | Fizyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek ve sorumluluk alarak çözüm üretebilmek. | ||||||
| 9 | Bilimsel araştırmanın hazırlanma ve uygulama süreçlerine katılarak deneyim sahibi olmak. | ||||||
| 10 | Programda fizyoloji ile ilişkili konularında edindiği temel bilgileri yazılı, sözlü ve görsel olarak ulusal ve uluslararası düzeyde etkin bir şekilde ifade edebilmek. | ||||||
| 11 | Fizyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda kullanılan laboratuvar yöntemlerini uygulayabilmek | ||||||
| 12 | Çalışmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak sunabilmek. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Mide-barsak kanalının motor işlevini kavrayabilir. | ||||||||||||
| 2 | Besinlerin sindirim kanalında taşınmasını kavrayabilir. | ||||||||||||
| 3 | Sindirim ve emilimi kavrayabilir. | ||||||||||||
| 4 | Gastrointestinal sistem hormonlarını kavrayabilir. | ||||||||||||
| 5 | Karbonhidrat metabolizmasını kavrayabilir. | ||||||||||||
| 6 | Yağ metabolizmasını kavrayabilir. | ||||||||||||
| 7 | Protein metabolizmasını kavrayabilir. | ||||||||||||
| 8 | Isı regülasyonunu kavrayabilir | ||||||||||||
| 9 | Sıcaklığın düzenlenmesi ve ateşi kavrayabilir. | ||||||||||||
| 10 | Basal metabolizmayı kavrayabilir. | ||||||||||||
| 11 | Beslenmenin regülasyonunu kavrayabilir. | ||||||||||||
| 12 | Açlık konusunu öğrenebilir. | ||||||||||||
| 13 | Tokluk konusunu öğrenebilir. | ||||||||||||
| 14 | Obesiteyi kavrayabilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
| 1. Final | 70 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 6 | 6 |
| Toplam İş Yükü | 138 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||