| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bilimsel Araştırma Yöntemleri | EPU 516 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖMER FARUK VURAL |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. ÖMER FARUK VURAL, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bilimsel araştırmaları okuyabilmek, planlayabilmek ve yürütebilmekle ilgili gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | Bilim, bilimsel araştırma kavramları, Araştırma Kavramı, Eğitimde araştırma tekniklerinin türleri, Bilimsel araştırmanın aşamaları, Nitel araştırma teknikleri, Örnek araştırmaların incelenmesi ve tartışılması, Nicel araştırma teknikleri, Bilimsel araştırmalarda raporlaştırma kuralları. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilimsel bakış açısı ve bilimsel araştırma kavramlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Bilimsel araştırma türlerini listeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Bilimsel araştırma türlerinin özelliklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Evren ve örneklem belirler. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
| 5 | Veri toplama araçlarını geliştirme aşamalarını anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Araştırma türü ile veri toplama sürecini ilişkilendirir. | Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 7 | Araştırmaların raporlaştırılması ile ilgili kuralları uygular. | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
| 8 | Bir araştırma önerisi hazırlar. | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilim, bilimsel araştırma kavramları | |
| 2 | Araştırma Kavramı | |
| 3 | Eğitimde araştırma tekniklerinin türleri | |
| 4 | Bilimsel araştırmanın aşamaları | |
| 5 | Nitel araştırma teknikleri | |
| 6 | Örnek araştırmaların incelenmesi ve tartışılması | |
| 7 | Örnek araştırmaların incelenmesi ve tartışılması | |
| 8 | Nicel araştırma teknikleri | |
| 9 | Örnek araştırmaların incelenmesi ve tartışılması | |
| 10 | Örnek araştırmaların incelenmesi ve tartışılması | |
| 11 | Örnek araştırmaların incelenmesi ve tartışılması | |
| 12 | Bilimsel araştırmalarda raporlaştırma kuralları | |
| 13 | Araştırma ödevi projelerinin sunulması ve tartışılması | |
| 14 | Araştırma ödevi projelerinin sunulması ve tartışılması, dersin genel değerlendirmesi. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: PegemA Yayınları. Fraenkel, J.R. & Wallen, N.E. (2005). How to design and evaluate research in education. Boston: McGraw-Hill |
| Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
|---|---|---|---|
| 0 | 3BolumÖRNEKLEME YÖNTEMLERİ.pdf | 0 MB |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | ||||||
| 2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | ||||||
| 3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | ||||||
| 4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | ||||||
| 5 | Program tasarısı hazırlama | ||||||
| 6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | X | |||||
| 7 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | X | |||||
| 8 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | ||||||
| 9 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | X | |||||
| 10 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
| 11 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | X | |||||
| 12 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bilimsel bakış açısı ve bilimsel araştırma kavramlarını açıklar. | ||||||||||||
| 2 | Bilimsel araştırma türlerini listeler. | ||||||||||||
| 3 | Bilimsel araştırma türlerinin özelliklerini açıklar. | ||||||||||||
| 4 | Evren ve örneklem belirler. | ||||||||||||
| 5 | Veri toplama araçlarını geliştirme aşamalarını anlatır. | ||||||||||||
| 6 | Araştırma türü ile veri toplama sürecini ilişkilendirir. | ||||||||||||
| 7 | Araştırmaların raporlaştırılması ile ilgili kuralları uygular. | ||||||||||||
| 8 | Bir araştırma önerisi hazırlar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
| 1. Final | 80 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Proje / Tasarım | 2 | 15 | 30 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 161 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||