| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Liderlik Kuramları | ISL 363 | 5 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA YILDIRIM |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. MUSTAFA YILDIRIM, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Çiğdem UĞAN |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu ders kapsamında öğrencilere, yönetici ve lider kavramları arasındaki farkın anlatılmasının yanı sıra evrensel, durumsal ve modern liderlik kuramları hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmıştır. |
| Dersin İçeriği | Lider ve Yönetici Kavramları, Evrensel Liderlik Teorileri, Durumsal Lİderlik Teorileri ve Modern Liderlik Teorileri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Lider ve yönetici kavramları arasındaki farkı bilir ve yorumlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Liderlik Teorileri hakkında bilgi sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Yönetim tekniklerini ve teorilerini liderlik aktiviteleri içine katar ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Ortak çözüm bulma ve katılımcı karar vermeye teşvik eder. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Lider ve Yönetici Kavramları | Stephen Robbins ve T.A. Judge (2012), Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Yayıncılık |
| 2 | Liderlerin Kullandıkları Güç Kaynakları ve Otorite | Stephen Robbins ve T.A. Judge (2012), Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Yayıncılık |
| 3 | Evrensel Liderlik Teorileri | Stephen Robbins ve T.A. Judge (2012), Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Yayıncılık |
| 4 | Davranışsal Liderlik Teorileri | Stephen Robbins ve T.A. Judge (2012), Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Yayıncılık |
| 5 | Durumsal Liderlik Teorileri | Stephen Robbins ve T.A. Judge (2012), Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Yayıncılık |
| 6 | Gruplarda Liderlik | Stephen Robbins ve T.A. Judge (2012), Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Yayıncılık |
| 7 | Lider Etkinliği ve Lider-Üye Etkileşimi | Stephen Robbins ve T.A. Judge (2012), Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Yayıncılık |
| 8 | Modern Liderlik Yaklaşımları | Stephen Robbins ve T.A. Judge (2012), Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Yayıncılık |
| 9 | ARASINAV | Stephen Robbins ve T.A. Judge (2012), Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Yayıncılık |
| 10 | Transaksiyonel (İşe Yönelik) Liderlik | Stephen Robbins ve T.A. Judge (2012), Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Yayıncılık |
| 11 | Transformasyonel (Dönüştürücü) Liderlik | Stephen Robbins ve T.A. Judge (2012), Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Yayıncılık |
| 12 | Karizmatik ve Otantik Liderlik | Stephen Robbins ve T.A. Judge (2012), Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Yayıncılık |
| 13 | Gelecek İçin Liderlik: Mentorluk ve Koçluk | Stephen Robbins ve T.A. Judge (2012), Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Yayıncılık |
| 14 | Liderliğe Küresel Etkiler | Stephen Robbins ve T.A. Judge (2012), Örgütsel Davranış, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Nobel Yayıncılık |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Peter Guy Northouse(2012), Leadership: Theory and Practice, Sage Publications. |
| Ders Kaynakları | Burns, J.M. (1978) Leadership, New York: Harper&Row. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Lider ve yönetici kavramları arasındaki farkı bilir ve yorumlayabilir. | 5 | 3 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 4 | 4 |
| 2 | Liderlik Teorileri hakkında bilgi sahibidir. | 5 | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 2 | 3 | 3 |
| 3 | Yönetim tekniklerini ve teorilerini liderlik aktiviteleri içine katar ve uygular. | 5 | 4 | 1 | 1 | 0 | 0 | 3 | 3 | 3 |
| 4 | Ortak çözüm bulma ve katılımcı karar vermeye teşvik eder. | 4 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 80 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 7 | 7 |
| Final | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 122 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||