| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Mesleki İngilizce I | SAY 208 | 4 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT AKBOLAT |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mustafa AMARAT |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere sağlık ve sağlık kurumları yönetimi alanında kullanabilecekleri İngilizce terminoloji ve İngilizce donanımına sahip olmalarını sağlamayı amaçlamaktadır. |
| Dersin İçeriği | Bu ders İngilizce dil bilgisi yapısının kavranmasını ve kullanılmasını; Ayrıca, Sağlık ve Sağlık kurumlar yönetimi alanında kullanılacak mesleki terminolojinin öğrenciye kazandırılmasını içermektedir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Mesleki yabancı dilin önemi kavratılır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 2 | İngilizce konuşma becerileri kazandırılır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 3 | Sağlık yönetimi ile ilgili İngilizce literatür okuyabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 4 | Sağlık yönetimi ile ilgili terminoloji öğrenilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 5 | Mesleği ile ilgili bilgileri arayacak kelime dağarcığını geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Review of tenses (Present Simple, Past Simple, Present Perfect, Modals, Present and Past Continuous, connectors such as however, therefore, in addition, then, in fact) | |
| 2 | Review of Future tense, review of connectors such as because of, despite, besides, not only...but also, prefixes such as dis-, in-, en-, and suffixes | |
| 3 | Text comprehension by analyzing the main ideas, location the main idea, identifying the main idea, paraphrasing or restatement | |
| 4 | Review of Relative clauses, noun clauses, text comprehension by using all reading stragies and paraphrasing the text related to health management field. | |
| 5 | Practicing reading and writing skills on a certain text supplied by teacher. | |
| 6 | Expanding vocabulary, analyzing difficult words, and text comprehension by analyzing the main ideas on the article supplied by teacher. | |
| 7 | Analyzing structural clues of the given text ; vocabulary expansion and discussion of the text, translation of the text. | |
| 8 | Words used in different senses, words that are often confused, and text analysis and comprehension of the text called "Ethical Questions in Health Care" and translation of the article. | |
| 9 | ARA SINAV | |
| 10 | Comprehension by analyzing the main ideas of the article related to hospital management activities, analyzing difficult words, expanding vocabulary and translation of the article. | |
| 11 | More connectors, prefixes mis-, non-, text comprehension by analyzing the main ideas on the article related to education field , vocabulary analysis of the text, and translation of the article. | |
| 12 | Review of all tenses, connectors, words often confused, words used in different senses and more vocabulary knowledge expansion. | |
| 13 | Developing reading and writing skills | |
| 14 | Developing reading and writing skills |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Azar BS and Hages S,Fundamentals of English Grammar, Third Edition,USA, 2003 Naylor H and Murphy R, Essential Grammar in Use, Supplemantary Exercises,2007 Edis P, Teknik İngilizce, İTÜ , 2014. Supplimentary Materials (Compesed and Compiled by the Teacher)
|
| Ders Kaynakları | Different Workbooks, Velioğlu A, Kandiller B, Tugay N, Reader at Work I and II, Reading Comprehension Texts and Exercises for Students of English as a Foreign Language, Middle East Technical University, Ankara, 1997 Supplimentary materials related to health management facilities.
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
| 2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
| 4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
| 5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
| 6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
| 7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
| 8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
| 9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Mesleki yabancı dilin önemi kavratılır. | |||||||||
| 2 | İngilizce konuşma becerileri kazandırılır. | |||||||||
| 3 | Sağlık yönetimi ile ilgili İngilizce literatür okuyabilir. | |||||||||
| 4 | Sağlık yönetimi ile ilgili terminoloji öğrenilir. | |||||||||
| 5 | Mesleği ile ilgili bilgileri arayacak kelime dağarcığını geliştirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 30 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 2 | 10 | 20 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||