Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Arapça I | OMM 525 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Arapça |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ABDULHAMİT DÜNDAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Klasik Arapçaya giriş, dilin temel yapısı, gramer iskeleti ve kelime yapısına hâkimiyet. Temel metin çözümleme. |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Klasik Arapçanın dil yapısı, alfabe ve ses bilgisi hakkında temel bilgi edinir. | ||
2 | Arapçada kelime türlerini (isim-fiil-harf) ve temel gramer yapılarını ayırt eder. | ||
3 | İsim ve fiil çekimleri, çoğul yapılar ve sıfat-tamlamalar gibi temel kalıpları kavrar. | ||
4 | İzafet, sıfat, masdar ve basit cümle kuruluşlarını çözümler. | ||
5 | Arapça kökenli tarih terimlerinin anlam ve yapısını analiz edebilir. | ||
6 | Basit klasik metinleri sözlük yardımıyla okuyabilir ve çevirebilir. | ||
7 | Klasik metinlerdeki bağlaçlar, atıflar ve yapısal ilişkileri kavrayabilir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Arapça’ya Giriş ve Alfabe Harfler, sesler, yazı sistematiği. Arapçanın tarihi gelişimi. | |
2 | Kelime Türleri: İsim-Fiil-Harf Üçlü yapı. Temel tanım ve örneklerle tanıtım. | |
3 | İsim ve İsim Çekimleri Marife-nekre, müzekker-müennes, tekil-ikil-çoğul yapılar. | |
4 | Fiil Yapısı ve Temel Fiil Çekimleri Mâzî (geçmiş zaman), muzâri (geniş-şimdiki zaman), emir kipine giriş. | |
5 | Sıfatlar ve Tamlama Yapıları Niteleme, sıfat cümlesi, izafet terkibi. | |
6 | Masdarlar ve Fiil Köklerinden Türetilen İsimler Masdar yapıları, ismi fâil, ismi mef’ul. | |
7 | Harf-i Cer’ler ve Basit Bağlaçlar Yer-yön, zaman harfleri ve kullanımı. | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Basit Cümle Kuruluşu: Mübteda – Haber İsim cümlesi yapısı, cümle çözümlemesi. | |
10 | Fiil Cümleleri Fa’il, mef’ul, zarf vs. Unsurlar. | |
11 | Cümle Çözümleme Uygulamaları I Alıştırmalar, çözümleme teknikleri. | |
12 | Cümle Çözümleme Uygulamaları II Kısa pasajlarda çözümleme, sözlük kullanımı. | |
13 | Klasik Tarih Metinlerine Hazırlık Seçmeli kısa metin örnekleri. | |
14 | Uygulama: Metin Okumaları ve Çeviri Sözlük destekli metin çözümleme. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | İsmail Ezheri, Açıklamalı Araştırmalı Arapça Grameri, İstanbul, 1978, Hikmet Yay. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Klasik Arapçanın dil yapısı, alfabe ve ses bilgisi hakkında temel bilgi edinir. | ||||||||||
2 | Arapçada kelime türlerini (isim-fiil-harf) ve temel gramer yapılarını ayırt eder. | ||||||||||
3 | İsim ve fiil çekimleri, çoğul yapılar ve sıfat-tamlamalar gibi temel kalıpları kavrar. | ||||||||||
4 | İzafet, sıfat, masdar ve basit cümle kuruluşlarını çözümler. | ||||||||||
5 | Arapça kökenli tarih terimlerinin anlam ve yapısını analiz edebilir. | ||||||||||
6 | Basit klasik metinleri sözlük yardımıyla okuyabilir ve çevirebilir. | ||||||||||
7 | Klasik metinlerdeki bağlaçlar, atıflar ve yapısal ilişkileri kavrayabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|