| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Günümüz Türkiye’Sinde Tasavvuf | TSV 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | Yok | 
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEZAİ KÜÇÜK | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Günümüz Türkiyesi’nde faaliyet gösteren tasavvuf yolları ile temsilcilerinin ve faaliyetlerinin incelenmesi ve sosyo-kültürel ve dini hayata etkilerinin tespit edilerek değerlendirilmesi, bu dersin temel amacını oluşturmaktadır. | 
| Dersin İçeriği | Günümüz Türkiyesi’nde faaliyet gösteren tasavvuf yollarının Cumhuriyet sonrası serüvenleri ile sosyo-kültürel ve dini alandaki yerleri ve etkileri | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Cumhuriyet öncesi ve sonrası tasavvuf yollarının geçtiği süreçleri sıralar. Süreçle ilgili unsurları anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Tekkelerin kapatılması ve sonrasında yaşanan süreci özetler. Günümüzdeki durumu tasvir edip açıklar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Günümüzdeki tasavvufi hayatın unsurlarını örnekler, yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Tasavvuf yolları arasındaki farklı unsurları ayırt eder ve bunların tasavvufa getirdiği yorumları tartışır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Tasavvuf unsurlarını bir araya getirip tasavvuf yollarının bunlara yaklaşımını da derleyerek genellemelere ulaşır. Farklı bakış açılarına göre bunları düzenler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Günümüzde ortaya çıkan tasavvuf unsurlarını ve sufi faaliyetlerini değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Tasavvuf yollarının Cumhuriyet öncesi serüvenleri | |
| 3 | Cumhuriyet sonrası serüvenleri | |
| 4 | Tarikatların yasaklanması, tekke ve zaviyelerin kapatılması | |
| 5 | Yasaklama sonrası tasavvufi hayat | |
| 6 | Tasavvuf kültürünü günümüze ulaştıran ilim ve fikir adamları | |
| 7 | Tasavvuf alanında yapılan ilmi ve akademik faaliyetler | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Tasavvufi Düşünce | |
| 10 | Tasavvufi Terbiye | |
| 11 | Tasavvufi Ahlâk | |
| 12 | Tasavvuf Edebiyatı ve Musikisi | |
| 13 | Tasavvuf alanında yapılan Sosyo-kültürel faaliyetler | |
| 14 | Genel Değerlendirme | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. Kara, Mustafa, Metinlerle Günümüz Tasavvuf Hareketleri, İstanbul 2002 2. Yılmaz, H. Kamil, Ana Hatlarıyla Tasavvuf ve Tarikatlar, Ensar Yayınları, İstanbul 2004. 3. Kara, M., Türk Tasavvuf Tarihi Araştırmaları : Tarikatlar, Tekkeler, Şeyhler, İstanbul: Dergah Yayınları, 2005. 4. Muslu, R., Anadolu’da Tasavvuf Yolları, İstanbul: ,Ensar Neşriyat, 2007. 5. Tasavvuf İlmi ve Akademik Araştırmalar Dergisi, Muhtelif Makaleler.  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | 
|---|---|---|
| 1 | Cumhuriyet öncesi ve sonrası tasavvuf yollarının geçtiği süreçleri sıralar. Süreçle ilgili unsurları anlatır. | |
| 2 | Tekkelerin kapatılması ve sonrasında yaşanan süreci özetler. Günümüzdeki durumu tasvir edip açıklar. | |
| 3 | Günümüzdeki tasavvufi hayatın unsurlarını örnekler, yorumlar. | |
| 4 | Tasavvuf yolları arasındaki farklı unsurları ayırt eder ve bunların tasavvufa getirdiği yorumları tartışır. | |
| 5 | Tasavvuf unsurlarını bir araya getirip tasavvuf yollarının bunlara yaklaşımını da derleyerek genellemelere ulaşır. Farklı bakış açılarına göre bunları düzenler. | |
| 6 | Günümüzde ortaya çıkan tasavvuf unsurlarını ve sufi faaliyetlerini değerlendirir. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 100 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 | 
| 1. Final | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 30 | 30 | 
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Ödev | 1 | 10 | 10 | 
| Sözlü Sınav | 1 | 15 | 15 | 
| Toplam İş Yükü | 161 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||