Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hukukun Genel Teorisi | ISH 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OSMAN GÜMAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hukukun genel teorisinin temel kavramlarını tanıtmayı amaçlamaktadır |
Dersin İçeriği | Hukukun genel teorisinin temel kavramları ve teorik eğilimler konu edinilecektir |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hukuk kavramının tanımlanması konusundaki yaklaşımları sıralar | Anlatım, Soru-Cevap, Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Bir hukuk disiplini olarak genel hukuk teorisinin ortaya çıkış sürecini betimler | Anlatım, Soru-Cevap, Gözlem, | |
3 | Hukukun aksiyolojik boyutunu yorumlar | Soru-Cevap, Gözlem, Anlatım, | |
4 | Hukukun normatif boyutunu çözümler | Anlatım, Soru-Cevap, Gözlem, | |
5 | Hukukun sosyolojik boyutunu yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Gözlem, | |
6 | Farklı hukuk teorilerini karşılaştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Gözlem, | |
7 | Yorum teorilerini değerlendirir |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hukuk kavramı: tanımlanma sorunu | |
2 | Genel Hukuk Teorisinin Tanımı ve Alanı | |
3 | Genel Hukuk Teorisinin Tarihi Gelişimi | |
4 | Hukuk Teorisi-Hukuk Felsefesi Ayrımı | |
5 | Hukukun Aksiyolojik Boyutu | |
6 | Hukukun Normatif Boyutu | |
7 | Hukukun Sosyolojik Boyutu | |
8 | Vize | |
9 | Hukuk Normlarının Yorumlanması Sorunu | |
10 | Yorum Türleri | |
11 | Klasik Yorum Yöntemleri | |
12 | Hukuki Yorumlamada Mantık Kuralları | |
13 | Realist Yorum Teorisi | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Kemal, Gözler, Hukukun Genel Teorisine Giriş, Bursa 2001 |
Ders Kaynakları | Vecdi Aral, Toplumsal Yaşam ve Adalet, İstanbul 1988. Yasemin Işıktaç, Hukuk Felsefesi, İstanbul 2003. Niyazi Öktem, Hukuk Felsefesi ve Sosyolojisi İstanbul 1999 |
Sıra | TEMEL İSLÂM BİLİMLERİ ANABİLİM DALI Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel İslam bilimleri ile ilgili metodoloji bilgisini uygular. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili temel kavram, kurum ve problemleri değerlendirir. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili literatürü değerlendirir. | X | |||||
4 | Bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazar. | X | |||||
5 | Alanındaki klasik ve modern kaynakları analiz eder. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili kaynaklardan hareketle akademik problemleri çözer. | X | |||||
7 | Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlar. | ||||||
8 | Alanıyla ilgili konularda analitik ve kategorik bilgiler üretir. | X | |||||
9 | Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder. | ||||||
10 | Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek B3 düzeyinde yabancı dil bilgisine sahiptir. | X | |||||
11 | Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar ve öneriler sunar. | ||||||
12 | Yüksek öğretimde alanıyla ilgili ders verir. |
Sıra | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ PR. (YL) (TEZLİ) Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hukuk kavramının tanımlanması konusundaki yaklaşımları sıralar | |||||||||||||
2 | Bir hukuk disiplini olarak genel hukuk teorisinin ortaya çıkış sürecini betimler | |||||||||||||
3 | Hukukun aksiyolojik boyutunu yorumlar | |||||||||||||
4 | Hukukun normatif boyutunu çözümler | |||||||||||||
5 | Hukukun sosyolojik boyutunu yorumlar | |||||||||||||
6 | Farklı hukuk teorilerini karşılaştırır | |||||||||||||
7 | Yorum teorilerini değerlendirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |