| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sistematik Hadis Edebiyatı | HAD 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ERDİNÇ AHATLI |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. ERDİNÇ AHATLI, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Başlangıçtan günümüze kadar yazılmış olan hadis literatürünün temel klasik eserlerini tanımak |
| Dersin İçeriği | Tarihi sırayla Hadis Edebiyatının temel eserleri, içerikleri ve kullanım usulleri hakkında bilgiler verilmektedir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Hadis literatürünün genel İslâmî literatür içindeki yerini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | Rivayet dönemi eserlerini çeşitli yönleriye mukayese eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 3 | Tasnif devri sonrası belli başlı kitapları tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Hadis şerh edebiyatının önemli eserlerini tahlil eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 5 | Hadisin temel kaynaklardan tahricini yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 6 | Hadis edebiyatının geçirdiği aşamaları tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Hadis Edebiyatının gelişim safhaları | |
| 2 | Tasnif dönemi eserlerinin genel özellikleri ve müsnedler | |
| 3 | Mu´cemler ve musannef türü eserler Mu´cemler ve musannef türü eserler | |
| 4 | Buhârî ve Müslim'in Sahîhleri | |
| 5 | Sünenler ve musannef türü eserler | |
| 6 | Tasnif dönemi sonrası hadis edebiyatı, müstedrek ve mustahrec türü eserler | |
| 7 | Özel sistemle yazılmış eserler ile derleme niteliğindeki kitaplar | |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Kırk hadis ve alfabetik olarak yazılmış hadis eserleri | |
| 10 | Halk dilinde hadis diye dolaşan sözler ile uydurma hadislere dair yazılan eserler | |
| 11 | Şerh edebiyatı ve belli başlı şerhler | |
| 12 | Hadis lügatı çalışmaları, etraf kitapları, bir hadisin kaynağını bulmakta faydalanılacak eseler | |
| 13 | Ravi tabakatına dair eserler | |
| 14 | Tahric edebiyatıyla ilgili kitaplar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Çakan, İsmail L., Hadis Edebiyatı, İstanbul 1989 |
| Ders Kaynakları | [1] Sıddîkî, M. Zübeyr, Hadis Edebiyatı Tarihi, İstanbul 1966 |
| Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
|---|---|---|---|
| 0 | Sistematik_Hadis_Edebiyatı_Dokuman.pdf | 0 MB |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
|---|---|---|
| 1 | Hadis literatürünün genel İslâmî literatür içindeki yerini değerlendirir. | |
| 2 | Rivayet dönemi eserlerini çeşitli yönleriye mukayese eder. | |
| 3 | Tasnif devri sonrası belli başlı kitapları tanır. | |
| 4 | Hadis şerh edebiyatının önemli eserlerini tahlil eder. | |
| 5 | Hadisin temel kaynaklardan tahricini yapar. | |
| 6 | Hadis edebiyatının geçirdiği aşamaları tanır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||