| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sanat Felsefesine Giriş | RES 545 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TUĞBA AYAS ÖNOL |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. TUĞBA AYAS ÖNOL, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencileri YL düzeyinde işlenecek Çağdaş Sanat Felsefesi dersine teorik hazırlık sağlayacak temel sanat felsefesi metinleri ile tanıştırmak |
| Dersin İçeriği | İlkçağdan modern dönem sonuna kadar başlıca filozofların sanat felsefesi teorileri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sanat ve Felsefe arasındaki ilişkiyi tartışabilir | Anlatım, Tartışma, | Sözlü Sınavlar, |
| 2 | Seçili filozofların sanata dair düşüncelerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
| 3 | Felsefi kavram ve kavrayışları kendi sanat pratiği ile ilişkilendirebilir | Bireysel Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş: Sanat ve Felsefe | |
| 2 | Platon ve Mimesis Kavrayışı | |
| 3 | Aristoteles: Katharsis ve Tragedya | |
| 4 | Kant: Güzel ve Yüce Yargısı | |
| 5 | Schiller: Estetik Özgürleşme | |
| 6 | Hegel: Sanatın Sonu | |
| 7 | Benjamin: Aura ve Kitle Sanatı | |
| 8 | Adorno: Kültür Endüstrisi ve Yaratıcı Endüstriler | |
| 9 | ARA SINAV | |
| 10 | Debord: Gösteri Toplumu | |
| 11 | Gadamer: Sanat ve Oyun | |
| 12 | Danto: Sanatın Sonu Tezi | |
| 13 | Agamben: Çağdaş Estetik | |
| 14 | Tekrar ve tartışma |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | SCHILLER, J. F. (1965). İnsanın Estetik Eğitimi Üzerine Bir Dizi Mektup. (Çev. M. Özgü) İstanbul: Milli Eğitim Basım evi. ARiSTOTELES. (2005). Poietika, (Çev. N. Kalaycı), Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları. GADAMER, H. G. (2005). Güzelin Güncelliği, (Çev.: Fatih Tepebaşlı). Konya: Çizgi Yayınları. KANT, I. (2006). Yargı Yetisinin Eleştirisi, (Çev. A. Yardımlı). İstanbul: İdea Yayınevi ALTUĞ, T. (2008), “Hegel’in Sanat Felsefesi”, Baykuş Felsefe Yazıları Dergisi, Alef Yayınevi, İstanbul, Mayıs, (2):235. DEBORD, G. (2008). Sitüasyonist Enternasyonal, İstanbul: Altıkırkbeş Yayınevi. DANTO, A. (2010). Sanatın Sonundan Sonra. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. ADORNO, T. W. (2012). Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi. İstanbul: İletişim Yayınları. BENJAMIN, W. (2012). Tekniğin Olanaklarıyla Yeniden Üretilebildiği Çağda Sanat Yapıtı. Pasajlar. Çev. A.Cemal. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları PLATON. (2012). Devlet. (Çev. S. Eyüboğlu ve M. A. Cimcoz). İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları. HEGEL, G. W. F. (2015). Estetik Güzel Sanatlar Üzerine Dersler 1 (Çev.: Taylan Altuğ, Hakkı Hünler), (2.Basım), Payel Yayınları, İstanbul. HEGEL, G. W. F. (2015). Estetik Güzel Sanatlar Üzerine Dersler 2, (Çev.: Taylan Altuğ, Hakkı Hünler), (2.Basım), Payel Yayınları, İstanbul. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
| 2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
| 3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
| 4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
| 5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
| 6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | X | |||||
| 7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | X | |||||
| 8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sanat ve Felsefe arasındaki ilişkiyi tartışabilir | ||||||||
| 2 | Seçili filozofların sanata dair düşüncelerini bilir | ||||||||
| 3 | Felsefi kavram ve kavrayışları kendi sanat pratiği ile ilişkilendirebilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 70 |
| 1. Sözlü Sınav | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|