| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Dini Çeşitlilik ve Çağdaş Dönemde Din | FDB 520 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ESRA AKAY DAĞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Dinlerin modern dönemde nasıl anlaşıldığının anlaşılması ve dini çeşitliliğin inanalar tarafından nasıl anlamlandırıldığının tahlili yapılacağı için dinler tarihi alanında yüksek lisans yapan öğrencilere derinlemesine bir içerik sağlayacaktır. |
| Dersin İçeriği | Din kavramı, Dinler arası diyalogun ortaya çıkışı, dinler teolojisi ve karşılaştırmalı teoloji gibi alanlar. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Batıda Din ve Dinlerin kavramsallaştırılması | |
| 2 | Dinler Teolojisi | |
| 3 | Dini Dışlayıcılık | |
| 4 | Dini Kapsayıcılık | |
| 5 | Dini Çoğulculuk | |
| 6 | Dini partikülarizm | |
| 7 | Hristıyanlık dışındaki dinlerde dinler teolojisi | |
| 8 | Dinler teolijisine eleştiriler | |
| 9 | Feminist teoloji ve dini çeşitlilik | |
| 10 | Karşılaştırmalı teoliji | |
| 11 | Dinler-Arası ritüeller | |
| 12 | Dinler-arası kutsal metin okuma | |
| 13 | Yeni Yöntemler | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Smith, Wilfred Cantwell. Towards a World Theology. Philadelphia: Westminister, 1981. Hick, John. An Interpretation of Religion. London: Macmillan, 1989. Race, Alan. Christians and Religious Pluralism: Patterns in Christian Theology of Religions. 2. Baskı. London: SCM Press, 1993. Yaran, Cafer Sadık. (der.) İslam ve Öteki: Dinlerin Doğruluk, Kurtarıcılık ve Bir Arada Yasama Sorunu. İstanbul: Kaknu¨s Yayınları, 2001. Knitter, Paul. Introducing Theologies of Religions. Maryknoll: Orbis Books, 2002. Masuzawa, Tomoko. The Invention of World Religions. Chicago, London: University of Chicago, 2005. Clooney, Francis Xavier. “Comparative Theology”, The Oxford Handbook of Systematic Theology. Ed. John Webster - Kathryn Tanner - Iain Torrance. 653-669 Oxford: Oxford University Press, 2007. D’Costa, Gavin. Christianity and World Religions: Disputed Questions in the Theology of Religions. Oxford: Wiley-Blackwell, 2009. Hedges, Paul. Controversies in Interreligious Dialogue and the Theology of Religions. London: SCM Press, 2010. Akay Dag, Esra. Dinler Teolojisine Postliberal Yaklasım: George Lindbeck ve Dinlerin Karsılastırılamazlıgı. Bilimname, 2020(41), 277-30. Akay Dag, Esra Dini Ötekine Yeni Bir Yaklasim Olarak Karsilastirmali Teoloji. Sakarya Üniversitesi Ilahiyat Faku¨ltesi Dergisi (SAUIFD), 20(38), 87-110 (2018). |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. | X | |||||
| 2 | Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | X | |||||
| 3 | Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. | X | |||||
| 4 | Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | |||||
| 5 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
| 6 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 7 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
| 9 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|