| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Klasik Din Felsefesi Metinleri | FDI 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | Yok  | 
                                
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yok  | 
                                
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KEMAL BATAK | 
| Dersi Verenler | Prof.Dr. KEMAL BATAK, | 
| Dersin Yardımcıları | Yok  | 
                                
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Din felsefesi ya da felsefenin diğer alanlarındaki öğrencilere bu alandaki temel metinleri tanıtma, tartışma ve analiz etme  | 
                                
| Dersin İçeriği | Klasik din felsefesine ait metinlerin analizi, tartışılması ve problemlerin tespiti  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Din felsefesinin temel problemlerini anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Klasik din felsefesi metinlerini analiz edebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Din felsefesine ait temel kavramların birbiriyle ilişkisini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Dinin felsefi olarak ele alınma yöntemlerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Din Felsefesinin Mahiyeti | |
| 2 | Din Felsefesinin Mahiyeti | |
| 3 | Din Felsefesinin Mahiyeti | |
| 4 | Dini Epistemoloji | |
| 5 | Dini Epistemoloji | |
| 6 | Dini Epistemoloji | |
| 7 | Tanrı’nın Varlığı Hakkında Deliller | |
| 8 | Kozmolojik Delil | |
| 9 | Teleolojik Delil | |
| 10 | Ontolojik Delil | |
| 11 | İlahi Sıfatlar ve Teizmin Tutarlılığı | |
| 12 | İlahi Sıfatlar ve Teizmin Tutarlılığı | |
| 13 | Kötülük Problemi ateizm ve Teodise | |
| 14 | Kötülük Problemi ateizm ve Teodise | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1. Din Felsefesine Dair Okumalar I, Recep Alpyağıl (ed.), (İstanbul: İz Yayıncılık, 2011).  | 
                                
| Ders Kaynakları | Yok  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. | X | |||||
| 2 | Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | X | |||||
| 3 | Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. | X | |||||
| 4 | Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | |||||
| 5 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
| 6 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | ||||||
| 7 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||
| 9 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Din felsefesinin temel problemlerini anlar | |||||||||
| 2 | Klasik din felsefesi metinlerini analiz edebilir | |||||||||
| 3 | Din felsefesine ait temel kavramların birbiriyle ilişkisini bilir | |||||||||
| 4 | Dinin felsefi olarak ele alınma yöntemlerini kavrar | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 20 | 
| 1. Ödev | 20 | 
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 20 | 
| 2. Performans Görevi (Seminer) | 20 | 
| 3. Performans Görevi (Seminer) | 20 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 | 
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | 
| Ödev | 1 | 4 | 4 | 
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||