| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yabancı Dilde Dinler Tarihi Metinleri | FDT 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FUAT AYDIN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Yok |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Dinler tarihinin ortaya çıkışını, bir bilim dalı olarak gelişmesine katkıda bulanan metinlere aşina kılmak. |
| Dersin İçeriği | Yabancı dilde yazılmış dinler tarihi ile ilgili metinleri okumak. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Dinler tarihinin bir bilim dalı olarak ortaya çıkış şartları saptar | Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
| 2 | Dinler tarihi hakkındaki değişen anlayışları saptar | Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Dinler tarihi kavramlarını kullanır | Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
| 4 | Batıdaki dinler tarihi öncülerini öğrenir | Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
| 5 | Başlangıcından günümüze kadar Dinler tarihinin ele aldığı konulardaki değişimi tespit eder | Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
| 6 | Din çalışmasındaki klasik yaklaşımların tememl özelliklerini hatırlar | Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | F.Max Müller, Plea for a scince of a religion, J. Waardenburg, Contemporory approaches to stduy of religion,Walter de Gruyter 1999, s. 85-86. | |
| 2 | F. Maw Müller, The comparative study of religion, Waardenburg, a.g.e., s. 89-95. | |
| 3 | Cornelius P. Tiele, Elements of the science of Religion, a.g.e., s. 96-104. | |
| 4 | Pire D. Chantepie de la Saussaye, The science of Religion, a.g.e., s. 105-108. | |
| 5 | Chantepie de la Saussaye, Phenomenology of religion, a.g.e., s. 109-116. | |
| 6 | Nathan Söderblom, The origin of the belief in God, a.g.e., s.382-385. | |
| 7 | William Brede Kristensen, On the study of religious phenomena, a.g.e., s. 390-398. | |
| 8 | Sınav | |
| 9 | Gerardus von der Leeuw, Religion in esence and manifestation, a.g.e, s. 412-425. | |
| 10 | Joachim Wach, The meaning and task of history of religions, a.g.e., s. 5/8-526. | |
| 11 | Carl Gustav Junag, On Psychology of religion, a.g.e., s.528-534. | |
| 12 | Raffeale Pettazzoni, History and Phenomenology in the science of religion,, a.g.e., s. 639-642. | |
| 13 | Hendrik Krammer, On the presuppositions and limits of the science of religion, a.g.e., s. 644-653. | |
| 14 | Genel değerlendirme. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Jacques Waardenburg, Contemporary approaches to study of religion, Walter de Gruyter 1999 |
| Ders Kaynakları | 1.Joachim Wach, Dinler Tarihi, çev. Fuat Aydın, Ataç Yayınları, İstanbul. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. | ||||||
| 2 | Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | X | |||||
| 3 | Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. | X | |||||
| 4 | Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | |||||
| 5 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
| 6 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 7 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
| 9 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Dinler tarihinin bir bilim dalı olarak ortaya çıkış şartları saptar | |||||||||
| 2 | Dinler tarihi hakkındaki değişen anlayışları saptar | |||||||||
| 3 | Dinler tarihi kavramlarını kullanır | |||||||||
| 4 | Batıdaki dinler tarihi öncülerini öğrenir | |||||||||
| 5 | Başlangıcından günümüze kadar Dinler tarihinin ele aldığı konulardaki değişimi tespit eder | |||||||||
| 6 | Din çalışmasındaki klasik yaklaşımların tememl özelliklerini hatırlar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 147 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||