| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| İslam Felsefesinin Kaynakları | FDI 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMRAH KAYA | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | İslam felsefesinin kendinden önceki kaynaklarını tanımak | 
| Dersin İçeriği | Kadim düşünce havzaları, Yunan felsefesi, İslam felsefesi | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | İslam Felsefesinin Kaynaklarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Aristo felsefi metinlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Arsitocu fizik kavramlarını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Aristocu metafizik kavramlarını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Aristocu nefs ve yetileri kavramlarını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | 
| 6 | Aristocu bir kavramı değerlendirir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 7 | Aristo ile İbn Rüşdü belli felsefi kavram etrafında değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 8 | Aristo ile İslam Meşşai Okulunu mukayese eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Mısır ve Yunan Düşünceleri | |
| 2 | Atomculuk Hint, | |
| 3 | Eflatun ve İnsan anlayışı | |
| 4 | Eflatun ve Kozmoloji Anlayışı | |
| 5 | Aristo ve İlimler Tasnifi | |
| 6 | Aristo ve Siyaset Felsefesi | |
| 7 | Aristonun Ahlak Teorisi | |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Aristonun Fizik Teorisi | |
| 10 | Aristonun İnsan Anlayışı | |
| 11 | Aristo Metafiziği | |
| 12 | Stoa, Plotin ve Yeni Eflatunculuk | |
| 13 | İlk dönem hristiyan ve Yahudi Düşüncesi | |
| 14 | Özet ve Genel değerlendirmeler | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Ross, D., Aristotle, İzmir, 1993. | 
| Ders Kaynakları | [2] E. Zeller, Grek Felsefesi Tarihi,İstanbul 2001 [3] Aristotle, Metafizik, İzmir 1985  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. | X | |||||
| 2 | Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | X | |||||
| 3 | Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. | X | |||||
| 4 | Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | |||||
| 5 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
| 6 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
| 7 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
| 9 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İslam Felsefesinin Kaynaklarını tanır. | |||||||||
| 2 | Aristo felsefi metinlerini tanır. | |||||||||
| 3 | Arsitocu fizik kavramlarını analiz eder. | |||||||||
| 4 | Aristocu metafizik kavramlarını analiz eder. | |||||||||
| 5 | Aristocu nefs ve yetileri kavramlarını analiz eder. | |||||||||
| 6 | Aristocu bir kavramı değerlendirir. | |||||||||
| 7 | Aristo ile İbn Rüşdü belli felsefi kavram etrafında değerlendirir. | |||||||||
| 8 | Aristo ile İslam Meşşai Okulunu mukayese eder. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 60 | 
| 1. Ödev | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Ödev | 1 | 10 | 10 | 
| Final | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 142 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||