| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Seyahatname Okumaları: Avrupa Seyahatnamelerinde Osmanlı | TAR 627 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | Avrupalı Seyyahların Osmanlı Devleti ve Toplumuna İlişkin Gözlemleri Analiz Etmek | 
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET YAŞAR ERTAŞ | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Avrupalı Seyyahların Osmanlı Devleti ve Toplumuna İlişkin Gözlemleri Analiz Etmek. | 
| Dersin İçeriği | Avrupalı Seyyahlar, Seyahatnameler, Seyahatnamelere Göre Osmanlı Sarayı ve Padişahı, Osmanlı Savaş Gücü, Osmanlı İdari Yapısı, Osmanlı Yerleşimleri ve Toplumsal Hayat. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Avrupalılardaki Osmanlı Algısını Kavratmak. | ||
| 2 | Avrupalı Seyyahlardaki Osmanlı İmgesinin Maddi Kaynaklarını ve Düşünsel Kaynaklarını Tespit Etmek | ||
| 3 | Seyahatnamelerde Osmanlı Devlet Yapılanmasının Nasıl Yansıdığını Anlatmak | ||
| 4 | Seyahatnamelerde Osmanlı Toplumsal Hayatının Nasıl Yansıdığını Anlatmak. | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Osmanlı Ülkesine Gelen Seyyahlar | |
| 2 | Osmanlı Hakkında Bilgi Veren Seyahatnameler | |
| 3 | İmgebilim | |
| 4 | Avrupa’daki Osmanlı Türk Algısının Tarihsel Kökenleri | |
| 5 | Avrupa’daki Osmanlı Algısının Maddi Unsurları | |
| 6 | Avrupa’daki Osmanlı Algısının Düşünsel Unsurları | |
| 7 | Seyahatnamelerde Osmanlı Devlet Yapısının Tartışılması | |
| 8 | Seyahatnamelerde İslamiyet Algısı | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Seyahatnamelerde Osmanlı Toplumsal Yapısı | |
| 11 | Seyahatnamelerde Cinsiyet Meselesi | |
| 12 | Seyahatnamelerde Osmanlı Düşünce Yapısı | |
| 13 | Seyahatnamelere Göre Osmanlı Kimliği | |
| 14 | Genel Değerlendirme | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ders Notları | 
| Ders Kaynakları | -Söylem Üzerine, ODTÜ Geliştirme Vakfı Yay.  -Michel Foucault, Bilginin Akeolojisi, Ayrıntı Yayınları. - Michel Foucault, Bilme İstenci Üzerine Dersleri,İstanbul Bilgi Ünv. Yayınları. -Serhat Ulağlı, İmgebilim, Ötekinin Bilimine Giriş, Sinemis Yayınları -Gülgün Üçel-Aybet, Avrupalı Seyyahların Gözünden Osmanlı Dünyası ve İnsanları, İletişim Yayınları. -Semra Germaner-Zeynep İnankur, Oryantalistlerin İstanbulu, İş Bankası Kültür Yayınları -Ogiler Ghislain De Busbecq, Türk Mektupları & Kanuni Döneminde Avrupalı Bir Elçinin Gözlemleri , Türkiye İş Bankası Yayınları. -Ahmet Midhat Efendi, Avrupa´da Bir Cevelan, Tercüman-ı Hakikat Matbaası - Jean Thevenot , Thevenot Seyahatnamesi, Kitap Yayınevi. - Joseph de Tournefort, Tournefort Seyahatnamesi, Kitap Yayınevi. -Osmanlı’da Bir Köle (Brettenli Michael Heberer’in Anıları 16585-1588), Kitap Yayınevi. -İrvin Cemil Schick, Avrupalı Esireler ve Müslüman Efendileri Türk İllerinde Esaret Anlatıları, Kitap Yayınevi. -Stephan Gerlach, Türkiye Günlüğü 1573-1576, I-II, Kitap Yayınevi. - Hans Dernschwam, İstanbul ve Anadolu´ya Seyahat Günlüğü, Kültür ve Turizm Bakanlığı.  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
| 2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
| 3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
| 8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Avrupalılardaki Osmanlı Algısını Kavratmak. | ||||||||||
| 2 | Avrupalı Seyyahlardaki Osmanlı İmgesinin Maddi Kaynaklarını ve Düşünsel Kaynaklarını Tespit Etmek | ||||||||||
| 3 | Seyahatnamelerde Osmanlı Devlet Yapılanmasının Nasıl Yansıdığını Anlatmak | ||||||||||
| 4 | Seyahatnamelerde Osmanlı Toplumsal Hayatının Nasıl Yansıdığını Anlatmak. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Ödev | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 | 
| Ödev | 1 | 20 | 20 | 
| Final | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||