| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Ermeni Sorunu ve Avrupa | TAR 620 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HALUK SELVİ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Yok |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Ermeni meselesinin ortaya çıkışının ve uluslararası bir sorun haline gelişinin öğretilmesi. |
| Dersin İçeriği | Ermeni meselesinin ortaya çıkışı, berlin ve Ayastefanos anlaşmalarında Ermeni sorunu, Sevr ve Mondros Ateşkes anlaşmalarında Ermeni Sorunu, Lozan´da Ermeni Meselesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Ermeni sorunu ile ilgili kaynakları listeler | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Ermeni sorunun ortaya çıkışı ve sebeplerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Ermeni sorununun uluslararası bir mesele halini alması sürecini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Ermeni reform talepleri sürecini yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Büyük devletlerin Ermeni politikalarını tanır ve ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
| 6 | Ermeni sorunun günümüze yansımalarını analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kaynaklar ve ders içeriğinin tanıtılması | |
| 2 | Ermeni Sorunun ortaya çıkışı | |
| 3 | Milliyetçilik ve Ermeniler | |
| 4 | Misyonerler, misyoner okulları ve Ermeniler | |
| 5 | Katolik ve Protestan Ermeni cemaatlerinin ortaya çıkışı | |
| 6 | Ayastefanos ve Berlin Kongresinde Ermeni sorunu | |
| 7 | Ermeni Reform talepleri | |
| 8 | Büyük devletlerin Ermeni politikaları | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Rusya ve Ermeniler | |
| 11 | İngiltere ve Ermeniler | |
| 12 | Fransa, Almanya ve Ermeniler | |
| 13 | Amerika ve Ermeniler | |
| 14 | Sonuç ve Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Osmanlı Belgelerinde İngiliz-Ermeni İlişkileri, Ankara, 2000 Osmanlı Belgelerinde Rus-Ermeni İlişkileri, Ankara, 2005 Osmanlı Belgelerinde Amerika-Ermeni İlişkileri, Ankara, 2007 Osmanlı Belgelerinde Fransız-Ermeni İlişkileri, Ankara, 2004 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
| 2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
| 3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
| 8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Ermeni sorunu ile ilgili kaynakları listeler | ||||||||||
| 2 | Ermeni sorunun ortaya çıkışı ve sebeplerini kavrar | ||||||||||
| 3 | Ermeni sorununun uluslararası bir mesele halini alması sürecini değerlendirir | ||||||||||
| 4 | Ermeni reform talepleri sürecini yorumlar | ||||||||||
| 5 | Büyük devletlerin Ermeni politikalarını tanır ve ayırt eder | ||||||||||
| 6 | Ermeni sorunun günümüze yansımalarını analiz eder |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 30 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||