| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kalite Yönetim Sistemleri | CEK 609 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ABDULKADİR ALTINSOY |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Fatih SERT |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencinin Kalite kavramını bütün içeriği ile birlikte, Toplam Kalite Yönetiminin ilkelerini, Kalite Sistemlerini ve tüm Kalite Belgelerini uygulamaları ile öğrenmesini amaçlar. |
| Dersin İçeriği | Bu derste kalite ile ilgili temel kavramlar, Toplam Kalite Yönetimi ve kalite sistem belgeleri ile ilgili genel bilgileri güncel gelişmeler ışığında ele alınacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kalite Kavramını yönetim sistemleri bakış açısıyla kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Japon yönetim anlayışını ve Toplam Kalite Yönetimini ile onun temel ilkelerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Kalite Sistem Belgelerinin her biri ISO 9001,ISO 14001,ISO 18001hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Kalite çemberlerini ve bu bağlamda sorun çözme teknikleri hakkında bilgi edinir, | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Kalite eğitimini anlar, kalite sisteminin kurulması ile uygulamadaki karşılığını görür | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 6 | Kalite sistemindeki bilgi teknolojileri ile kalite ve standardizasyonu yükseltmeyi öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 7 | SA 8000 Sosyal Sorumluluk Standardını diğer kalite belgeleriyle birlikte önemini kavrar | Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kalite kavramı, Kaliteyi oluşturan temel faktörler, Kalite Öncüleri | Özkan, Y.(2008), Bölüm 1 |
| 2 | Japon İşletme Yönetimi, Japon kalite Kontrol Sisteminin özellikleri | Özkan, Y.(2008), Bölüm 2 |
| 3 | Toplam kalite Yönetiminin Temel İlkeleri | Özkan, Y.(2008), Bölüm 3 |
| 4 | Kalite Maliyetleri, Kalite maliyetlerinin sınıflandırması, kalite maliyet türleri | Özkan, Y.(2008), Bölüm 4 |
| 5 | Kalite Çemberleri | Özkan, Y.(2008), Bölüm 5 |
| 6 | Sorun çözme teknikleri | Özkan, Y.(2008), Bölüm 6 |
| 7 | Kalite Eğitimi | Özkan, Y.(2008), Bölüm 8 |
| 8 | Kalite Sisteminin kurulması | Özkan, Y.(2008), Bölüm 9 |
| 9 | Vize sınavı | |
| 10 | Standardizasyon ve Kalite | Özkan, Y.(2008), Bölüm 7 |
| 11 | ISO 9001 Kalite Yönetim sistemi | Özkan, Y.(2008), Bölüm 1 |
| 12 | ISO 14001 Çevre Kalite Yönetim sistemi | TS-ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi Standardı |
| 13 | ISO 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetimi - OHSAS | OHSAS 18001 İs Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi Standardı |
| 14 | SA 8000 Sosyal Sorumluluk Standardı | Özkan, Y.(2008) |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Özkan, Yılmaz (2006) Toplam Kalite, Sakarya Kitapevi, Sakarya |
| Ders Kaynakları | 1.TS-ISO 9000:2008 Kalite Yönetim Sistemi Standardı |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | X | |||||
| 2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | X | |||||
| 3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | X | |||||
| 4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | ||||||
| 5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | X | |||||
| 6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
| 7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | X | |||||
| 8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | ||||||
| 9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kalite Kavramını yönetim sistemleri bakış açısıyla kavrar | |||||||||
| 2 | Japon yönetim anlayışını ve Toplam Kalite Yönetimini ile onun temel ilkelerini öğrenir | |||||||||
| 3 | Kalite Sistem Belgelerinin her biri ISO 9001,ISO 14001,ISO 18001hakkında bilgi sahibi olur | |||||||||
| 4 | Kalite çemberlerini ve bu bağlamda sorun çözme teknikleri hakkında bilgi edinir, | |||||||||
| 5 | Kalite eğitimini anlar, kalite sisteminin kurulması ile uygulamadaki karşılığını görür | |||||||||
| 6 | Kalite sistemindeki bilgi teknolojileri ile kalite ve standardizasyonu yükseltmeyi öğrenir | |||||||||
| 7 | SA 8000 Sosyal Sorumluluk Standardını diğer kalite belgeleriyle birlikte önemini kavrar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 160 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||