| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İşletmelerde Sosyal Sorumluluk | CEK 612 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ABDULKADİR ALTINSOY |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Fatih SERT |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu ders ile öğrenci, sosyal sorumluluk (davranış kodları, insan hakları ve etik gereklilikler) denetlemelerinin amacının iş ortaklarının kurumsal sosyal sorumluluk taahhütlerine uyum göstermesinin garantiye alındığını öğrenir. |
| Dersin İçeriği | İşletmelere sosyal sorumluluğu yaygınlaştırma hedefi güden SA 8000 standardının anlaşılmasında, ´Çocuk İşçilik, Zorla Çalıştırılan İşgören, Sağlık ve Güvenlik, Örgütlenmede Özgürlük, Ayrımcılık ve Disiplin Uygulamaları, Çalışma Saatleri´ konu başlıklarının incelenmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İşletmelerde Kurumsal Sosyal Sorumluluğu uygulamanın önemini kavrar, | Anlatım, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | SA 8000 standardını tüm sosyal ve ekonomik boyutlarıyla anlar, | Anlatım, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | İşgörenlerin, zorla çalıştırılma durumlarını önceden bilme imkanına sahip olur, | Anlatım, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Çalışanların Sağlık ve Güvenlik haklarına dair neler yapması gerektiğini öğrenir, | Anlatım, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Çalışanların örgütlenmelerindeki özgürlük alanlarını bilir, | Anlatım, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Ayrımcılık ve Disiplin Uygulamalarına karşı önem göstermesi gerektiğini öğrenir, | Anlatım, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 7 | İşgören Çalışma Saatlerini ve hesaplamadaki hassasiyeti öğrenir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çocuk İşçilik | |
| 2 | Çocuk İşçilik | |
| 3 | Zorla Çalıştırma | |
| 4 | Zorla Çalıştırma | |
| 5 | Sağlık ve Güvenlik | |
| 6 | Sağlık ve Güvenlik | |
| 7 | Örgütlenme Özgürlüğü | |
| 8 | Örgütlenme Özgürlüğü | |
| 9 | Vize sınavı | |
| 10 | Ayrımcılık (Diskriminasyon) | |
| 11 | Disiplin Uygulamaları | |
| 12 | Çalışma Saatleri | |
| 13 | Çalışma Saatleri | |
| 14 | Çevre |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | X | |||||
| 2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | X | |||||
| 3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | X | |||||
| 4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | X | |||||
| 5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | X | |||||
| 6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
| 7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | X | |||||
| 8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | ||||||
| 9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İşletmelerde Kurumsal Sosyal Sorumluluğu uygulamanın önemini kavrar, | |||||||||
| 2 | SA 8000 standardını tüm sosyal ve ekonomik boyutlarıyla anlar, | |||||||||
| 3 | İşgörenlerin, zorla çalıştırılma durumlarını önceden bilme imkanına sahip olur, | |||||||||
| 4 | Çalışanların Sağlık ve Güvenlik haklarına dair neler yapması gerektiğini öğrenir, | |||||||||
| 5 | Çalışanların örgütlenmelerindeki özgürlük alanlarını bilir, | |||||||||
| 6 | Ayrımcılık ve Disiplin Uygulamalarına karşı önem göstermesi gerektiğini öğrenir, | |||||||||
| 7 | İşgören Çalışma Saatlerini ve hesaplamadaki hassasiyeti öğrenir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 25 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 141 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||