| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çağdaş Türk Eğitim Sistemi’Nin Sorunları | EPO 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Çağdaş Türk Eğitim Sisteminin sorunlarını belirleyebilme ve belirlemiş olduğu sorunlara çözüm önerileri oluşturabilme. |
| Dersin İçeriği | Aile içi eğitim ve sorunları, okul öncesi eğitimindeki sorunlar, ilköğretimdeki sorunlar, ortaöğretimin sorunları, mesleki ve teknik eğitimdeki sorunlar, yüksek öğretimdeki sorunlar, öğretmenlerin yetiştirilmesindeki sorunlar, yaygın eğitimin sorunları, hizmet içi eğitimin sorunları, özel öğretimin sorunları, seçme sınavları ve ortaya çıkardığı sorunlar. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çağdaş Türk Eğitim Sistemi içerisindeki yer alan eğitim kurumlarında; gelişmeler hakkında bilgi verir, sorunları açıklar ve sorunların çözümüne ilişkin öneriler sunar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 2 | Çağdaş Türk Eğitim Sisteminde yer alan Seçme sınavları hakkında:Bilgi verir, ortaya çıkardığı sorunları açıklar ve sorunların çözümüne ilişkin öneriler sunar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Derse Giriş ve Açıklamalar (konular, yöntem, değerlendirme) | |
| 2 | Aile İçi Eğitim ve sorunları | |
| 3 | Okul Öncesi Eğitimindeki Sorunlar | |
| 4 | İlköğretimdeki Sorunlar | |
| 5 | Ortaöğretimin Sorunları | |
| 6 | Mesleki ve Teknik Eğitimdeki Sorunlar | |
| 7 | Yüksek Öğretimdeki Sorunlar | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Öğretmenlerin Yetiştirilmesindeki Sorunlar | |
| 10 | Yaygın Eğitimin Sorunları | |
| 11 | Hizmet içi Eğitimin Sorunları | |
| 12 | Özel Öğretimin Sorunları | |
| 13 | Seçme Sınavları (SBS, YLS) ve ortaya çıkardığı Sorunlar | |
| 14 | Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Oğuz, A. ve diğ. (2010). Türk Eğitim Sistemi. Pegem Akademi, Ankara. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | X | |||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
| 6 | Eğitim programları ve öğretim alanı ilgili kuramsal temeller, program tasarımı, geliştirme ve değerlendirme boyutları hakkında bilgi sahibi olup, ihtiyaca uygun program geliştirme ve değerlendirme süreçlerini yürütür. | X | |||||
| 7 | Eğitim programları ve öğretim alanında gerçekleşen yenilik ve değişikliklerin toplumdaki etkilerini eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çağdaş Türk Eğitim Sistemi içerisindeki yer alan eğitim kurumlarında; gelişmeler hakkında bilgi verir, sorunları açıklar ve sorunların çözümüne ilişkin öneriler sunar. | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| 2 | Çağdaş Türk Eğitim Sisteminde yer alan Seçme sınavları hakkında:Bilgi verir, ortaya çıkardığı sorunları açıklar ve sorunların çözümüne ilişkin öneriler sunar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||