| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Eğitimde Program Geliştirme | EPO 501 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Eğitim programları ile ilgili temel teori ve uygulamalar hakkında bilgilendirmek ve mevcut eğitim programları ve bunlara alternatif yaklaşımlara yönelik bakış açılarını geliştirmek |
| Dersin İçeriği | Eğitim programlarını tanıma, eğitim programında hedef ve amacın önemi,eğitim programlarının etkili organize edilmesi, eğitim programının oluşturulması,eğitim programı hazırlama basamakları,eğitim programı hazırlamada alternatif yaklaşımlar,eğitim programlarına farklı bakış açıları ve yeni programın eleştirisi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türkiyede ve diğer ülkelerdeki eğitim programlarının yapısını yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Eğitim programı hazırlarken hedef ve amaç yazar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Öğrenim aktivitelerini organize eder. | Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Eğitim programları üzerine eleştiri yapar. | Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Program geliştirme aşamalarının sorularına cevap verir. | Soru-Cevap, | |
| 6 | Programlarda yer alacak öğrenci ihtiyaçlarını belirler. | Deney ve Laboratuvar, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 7 | Programa ilişkin ihtiyaçları cevaplandırır | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 8 | Program geliştirmede yeni bakış açıları geliştirir. | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 9 | Alternatif program yaklaşımları geliştirir. | Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Eğitimde Program Planlamaya Ve Geliştirmeye Giriş: Türkiye Ve Diğer Ülkelerde Eğitim Programlarının Gelişimi Tarihi Ve Tanımı | |
| 2 | Eğitim Programında Eğitimin Hedefleri Ve Amaçları | |
| 3 | Etkili Eğitimin Hedeflerini Tanımlama Ve Organize Öğrenim Aktiviteleri | |
| 4 | Eğitim Programlarının Öğrenme Faaliyetlerinin Ve Amaçlarının Değerlendirilmesi | |
| 5 | Eğitim Programlarının Teknolojik / Davranışsal Olarak Eleştirilmesi | |
| 6 | Program Geliştirmenin Diğer Yolları Nedir? Program Planlanmadan Önce Hangi Kritik Sorular Oluşturulmalıdır? | |
| 7 | Eğitim Programları Tanımının Temelinde Çocukların Hangi İhtiyaçları Yer Almalı? Eğitim Programlarındaki Yaklaşımlar Ve John Dewey | |
| 8 | Alternatif Program Geliştirme Yaklaşımları | |
| 9 | Eğitim Programı Geliştirme | |
| 10 | Program Geliştirmede Temel Sorunlar | |
| 11 | Program Geliştirme Faaliyetleri | |
| 12 | Program Geliştirmede Yeni Bakış Açıları | |
| 13 | Ideoloji Ve Ders Kitapları | |
| 14 | Yeni Türk Eğitim Programının Eleştirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Demirel, Özcan Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık, 2003. |
| Ders Kaynakları |
Tyler, R.W.,The Basic Principles of Curriculum and Instruction. Chicago: University of Chicago Pres, 1949. |
| Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
|---|---|---|---|
| 0 | EPG_Ödev-Konu-Sunu_İzlence.docx | 0 MB |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
| 2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | X | |||||
| 4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
| 5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
| 6 | Eğitim programları ve öğretim alanı ilgili kuramsal temeller, program tasarımı, geliştirme ve değerlendirme boyutları hakkında bilgi sahibi olup, ihtiyaca uygun program geliştirme ve değerlendirme süreçlerini yürütür. | X | |||||
| 7 | Eğitim programları ve öğretim alanında gerçekleşen yenilik ve değişikliklerin toplumdaki etkilerini eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türkiyede ve diğer ülkelerdeki eğitim programlarının yapısını yorumlar. | |||||||
| 2 | Eğitim programı hazırlarken hedef ve amaç yazar. | |||||||
| 3 | Öğrenim aktivitelerini organize eder. | |||||||
| 4 | Eğitim programları üzerine eleştiri yapar. | |||||||
| 5 | Program geliştirme aşamalarının sorularına cevap verir. | |||||||
| 6 | Programlarda yer alacak öğrenci ihtiyaçlarını belirler. | |||||||
| 7 | Programa ilişkin ihtiyaçları cevaplandırır | |||||||
| 8 | Program geliştirmede yeni bakış açıları geliştirir. | |||||||
| 9 | Alternatif program yaklaşımları geliştirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| Toplam | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||