Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Betonarme I | INM 307 | 5 | 3 + 1 | 4 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Betonarmenin davranışı hakkında bilgi sahibi olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, |
2 | Eğilme Momenti, Normal Kuvvet ve Kesme Kuvvetinin etkisi altındaki kesitlere gereken donatıları hesaplamak | Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, |
3 | Betonarme kesitte donatıların uygun şekilde yerleştirilmesi konusunda bilgi vermek. | Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tarihçe, Betonarmenin uygulama alanları, üstün ve zayıf tarafları | |
2 | Betonarmeyi oluşturan malzemeler, Beton ve donatı sınıfları ile bu sınıfların özellikleri, | |
3 | Beton-donatı kenetlenmesi, donatıların eklenmesi, | |
4 | Taşıma gücü tasarımı temel ilkeleri, | |
5 | Yükler ve yük kombinezonları, Yapı güvenliğinin sağlanması, | |
6 | Merkezi basınç ve çekme etkisindeki eleman davranışları ve kesit hesapları, | |
7 | Basit eğilme etkisindeki eleman davranışları ve kesit hesapları-Tek donatılı, | |
8 | Basit eğilme etkisindeki eleman davranışları ve kesit hesapları-Çift donatılı, | |
9 | Bileşik eğilme etkisindeki eleman davranışları ve kesit hesapları- bir doğrultuda, | |
10 | Bileşik eğilme etkisindeki eleman davranışları ve kesit hesapları- İki doğrultuda, | |
11 | Narin kolon davranışları ve hesapları, | |
12 | Kesme etkisindeki eleman davranışları ve kesit hesapları, | |
13 | Burulma etkisindeki eleman davranışları ve kesit hesapları, | |
14 | Kullanılabilirlik sınır durumu, betonarme elemanlarda sehim ve çatlak, |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Derste anlatılacak olan tüm bilgiler ders notu olarak kullanılacaktır. Herhangi bir platformda ders notu paylaşımı olmayacaktır. |
Ders Kaynakları | Doğangün A. 2018, Betonarme yapıların hesap ve tasarımı, Birsen Yayınevi, 15. Baskı Celep Z. ve Kumbasar N. 2005; Betonarme Yapılar, Beta Dağıtım, İstanbul Ersoy U. ve Özcebe G., 2001, Betonarme, Evrim Yayınevi. TS 500,"Betonarme Yapıların Tasarım ve Yapım Kuralları", Türk Standartları Enstitüsü, Ankara, 2000. TBDY-2018, Türkiye Bina Deprem Yönetmeliği 2018 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Betonarmenin davranışı hakkında bilgi sahibi olmak. | |||||||||||||||||||||||
2 | Eğilme Momenti, Normal Kuvvet ve Kesme Kuvvetinin etkisi altındaki kesitlere gereken donatıları hesaplamak | |||||||||||||||||||||||
3 | Betonarme kesitte donatıların uygun şekilde yerleştirilmesi konusunda bilgi vermek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |