| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Gıda İşlem Makineleri | GDM 430 | 8 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Gıda endüstrisinde kullanılan makinelerin çalışma prensiplerini inceler. | Anlatım, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
| 2 | Üretilecek gıda ürününün özelliklerine göre seçilecek ekipman ve makineleri araştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, | |
| 3 | Gıda işlem makinelerini işlev ve enerji tüketimi açısından karşılaştırır. | Anlatım, Rol Oynama, | |
| 4 | Gıda üretim düzeneklerinin hijyen yönünden uygunluğunu tartışır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, | |
| 5 | Taslak üretim sistemleri oluşturur, proses aşamaları ve makinelerini seçer. | Anlatım, Rol Oynama, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Gıdaların temel özellikleri ve üretiminde kullanılan ilkeler | |
| 2 | Hammadde hazırlık makineleri (Tartma ve Ölçme Aletleri Tasıma ve İletim Düzenleri, Gıda Ön İşlem ve Temizlik Makineleri) | |
| 3 | Hammadde hazırlık makineleri (Tartma ve Ölçme Aletleri Tasıma ve İletim Düzenleri, Gıda Ön İşlem ve Temizlik Makineleri) | |
| 4 | Sınıflama ve Ayırma Makineleri (Santrifüj seperasyon düzenleri) | |
| 5 | Sınıflama ve Ayırma Makineleri (Membran filtrasyon düzenleri) | |
| 6 | Karıştırma ve Karışımlama Makineleri | |
| 7 | Sürekli İsı Aktarım Düzenleri | |
| 8 | Evaporatörler (Buharlaştırıcılar) | |
| 9 | Deaeratörler(Hava Çıkarıcılar), Deodorizatörler (Koku Alıcılar), Kondensörler (Yoğuşturucular) | |
| 10 | Haşlama Makineleri ve Ekipmanları, Pişirme veya Kavurma Makine ve Ekipmanları, Kızartma Makine ve Ekipmanları | |
| 11 | Işınlama (Soğuk Sterilizasyon) Teknik ve Tesisleri, Yüksek Basınç Makine ve Ekipmanları | |
| 12 | Kurutma işlemi ve Dehidratörler | |
| 13 | Dehidrasyon Sistemleri | |
| 14 | Sistem temizliği ve otomasyon |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | GIDA ENDÜSTRİ MAKİNELERİ Prof.Saldamlı Genişletilmiş 2 .baskı 563 sayfa. Basım Yılı:2004 |
| Ders Kaynakları | Süt ve mamulleri teknolojisi, Prof. Dr. Mustafa Üçüncü, 2005, |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
| 1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
| 2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
| 5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
| 7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
| 7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
| 9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
| 10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
| 10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
| 11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Gıda endüstrisinde kullanılan makinelerin çalışma prensiplerini inceler. | |||||||||||||||||||||||
| 2 | Üretilecek gıda ürününün özelliklerine göre seçilecek ekipman ve makineleri araştırır. | |||||||||||||||||||||||
| 3 | Gıda işlem makinelerini işlev ve enerji tüketimi açısından karşılaştırır. | |||||||||||||||||||||||
| 4 | Gıda üretim düzeneklerinin hijyen yönünden uygunluğunu tartışır. | |||||||||||||||||||||||
| 5 | Taslak üretim sistemleri oluşturur, proses aşamaları ve makinelerini seçer. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||