Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Halk Oyunları ve Postür Eğitimi THO 317 5 1 + 1 2 2
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. DENİZ KÖKTAN
Dersi Verenler Öğr.Gör.Dr. DENİZ KÖKTAN,
Dersin Yardımcıları

Doç. Dr. Dilek CANTEKİN ELYAĞUTU

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Vücut farkındalığını arttırmak, öğrencilerin vücutlarını daha iyi tanımalarını sağlamak ve beden algısını geliştirmektir.

Dersin İçeriği

Türk Halk oyunlarında beden kullanımı ve farkındalığı

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Egzersizler yolu ile bedenini fark edip geliştirir Anlatım, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
2 Hareketlerin doğru yapılması sonucu, kas gruplarının çalıştırılması ve doğru postür kullanımını kavrar. Anlatım, Sözlü Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel Egzersizler ve Nefes Teknikleri
2 Egzersizde temel ilkeler ve faydaları
3 Mat üzerinde temel pozisyonların öğrenilmesi
4 Kuvvet ve Esneklik çalışmaları
5 Karın ve sırt kasları hareketleri için egzersizler
6 Bacak ve kalça kaslarının kuvvetlendirilmesi için egzersizler
7 Omuz ve göğüs genişliğini açma ve çalıştırma egzersizleri
8 Denge ve Koordinasyonu Geliştirme çalışmaları
9 Dengeyi geliştiren pozisyonlar ve egzersizler
10 Omurga ve pelvis hizalama egzersizleri
11 Dans uygulamaları ve duruş düzeltme çalışmaları
12 Dans çalışmaları ve performans geliştirici uygulamalar
13 Egzersizler ile Esneme ve Rahatlama
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. X
2 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
3 Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
4 Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
5 Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. X
6 Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. X
7 Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
9 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. X
10 Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. X
11 Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Egzersizler yolu ile bedenini fark edip geliştirir 4 5 5 4 5 1 2 1 5 5 3
2 Hareketlerin doğru yapılması sonucu, kas gruplarının çalıştırılması ve doğru postür kullanımını kavrar. 4 5 5 4 5 1 2 1 5 5 3
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 61
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,44
Dersin AKTS Kredisi 2