Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yüksek Başarımlı Hesaplama | VBA 308 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. YASİN ALTUNBAŞAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Paralel donanım mimarileri ve paralel yazılım teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||
2 | MPI kütüphanesini kullanarak dağıtık bellekli sistemler için yazılım geliştirir. | ||
3 | POSIX Threads ve OpenMP kütüphanelerini kullanarak seri programları paylaşımlı bellekli sistem üzerinde paralel çalışacak hale getirir. | ||
4 | Paralel programlamadaki yöntemlerin durumlara göre kullanım şekilleri hakkında fikir sahibi olur. | ||
5 | Grafik işlemci üzerindeki çekirdekleri üzerinde paralel hesaplamalar gerçekleştirir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Paralel programlamaya giriş | |
2 | Seri ve paralel mimari yapılarının incelenmesi | |
3 | Genel paralel yazılım kavramları | |
4 | Mesaj İletim Arayüzü (MPI) - dağıtık bellekli sistem paralel programlama kütüphanesi | |
5 | Mesaj İletim Arayüzü (MPI) - dağıtık bellekli sistem paralel programlama kütüphanesi | |
6 | POSIX Threads (pthreads) - paylaşımlı bellekli sistem paralel programlama kütüphanesine giriş, çatallanma(forking) ve bağlanma (joining) | |
7 | POSIX Threads kütüphanesinde durum değişkenleri (condition variables) ve oku-yaz kilitleri (read-write locks). Semafor kavramı ve kullanımı. | |
8 | POSIX Threads kütüphanesinde durum değişkenleri (condition variables) ve oku-yaz kilitleri (read-write locks). Semafor kavramı ve kullanımı. | |
9 | OpenMP - paylaşımlı bellekli sistem paralel programlama kütüphanesine giriş. Veri ve iş paylaşım yapıları. | |
10 | OpenMP kütüphanesinde kanallar arasında veri bölüştürme, bellek paylaşımı ve indirgeme | |
11 | OpenMP kütüphanesinde senkronizasyon yöntemleri. | |
12 | CUDA ile grafik işlemci programlamaya giriş ve GPU yapıları | |
13 | . CUDA ile GPU belleğine veri taşınması ve GPU fonksiyonu çağırma | |
14 | CUDA ile GPU üzerinde çok boyutlu dizi işlemleri |
Kaynaklar | ||
---|---|---|
Ders Notu |
|
|
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Veri Biliminde matematik konusunda yeterli bilgi birikimine ve bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık veri bilimi problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||
2 | Bilimsel araştırma yapabilme yeteneği ile elde edilen bilgiyi derinlemesine analiz edebilir ve yorumlayabilir | ||||||
3 | Analitik, modelleme ve deneysel araştırmaların tasarlanması ve uygulanması konusunda yetkinliğe; karmaşık veri setlerini analiz etme ve yorumlama yeteneğine sahiptir | ||||||
4 | Eksik veya kısıtlı veri setleriyle çalışarak bilgiyi tamamlayabilir ve farklı disiplinlerden gelen bilgileri entegre edebilir | ||||||
5 | Veri bilimi ve analitiği problemlerini tanımlama ve çözme becerisi için gerekli programlama becerisine sahiptir | ||||||
6 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapabilme, karmaşık problemlere yönelik çözüm stratejileri geliştirebilme, sorumluluk alma ve takım çalışmasına katkı sağlama becerisine sahiptir | ||||||
7 | Yenilikçi fikirler ve yöntemler geliştirme kabiliyetine; veri bilimi ve analitiği alanında veri işleme süreçlerinde yeni yaklaşımlar ortaya koyabilme becerisine sahiptir | ||||||
8 | Gereksinim duyulan veri ve bilgileri tanımlama, erişme ve değerlendirme, veri yönetimi ve analitiği alanında yetkindir. | ||||||
9 | Veri bilimi ve analitiği alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilir, öğrenme ve yeni teknolojileri hızlı bir şekilde adapte edebilir | ||||||
10 | Yapılan çalışmaların sonuçlarını etkili bir şekilde aktarabilir ve teknik ve karmaşık konuları anlaşılır bir şekilde sunabilir | ||||||
11 | Veri bilimi ve analitiği uygulamalarının sosyal ve çevresel etkilerinin farkındadır ve bu bağlamda uyum sağlayabilir | ||||||
12 | Veri toplama, analiz etme ve raporlama süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerler hakkında bilgi sahibidir; etik ilkeleri gözetir ve toplumun faydasını ön planda tutar |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Paralel donanım mimarileri ve paralel yazılım teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||||
2 | MPI kütüphanesini kullanarak dağıtık bellekli sistemler için yazılım geliştirir. | ||||||||||||
3 | POSIX Threads ve OpenMP kütüphanelerini kullanarak seri programları paylaşımlı bellekli sistem üzerinde paralel çalışacak hale getirir. | ||||||||||||
4 | Paralel programlamadaki yöntemlerin durumlara göre kullanım şekilleri hakkında fikir sahibi olur. | ||||||||||||
5 | Grafik işlemci üzerindeki çekirdekleri üzerinde paralel hesaplamalar gerçekleştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|