Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Çalışması | COG 498 | 8 | 0 + 4 | 4 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET FATİH DÖKER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ATALAY DUTUCU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrenim süresince edinilen teorik ve uygulama bilgilerinin kullanılarak hazırlanacak bitirme ödevinin içeriğinin ve kullanılacak araştırma yöntemlerinin belirlenmesi, çözümlemeler ve bileşimler yaparak akademik bitirme ödevinin hazırlanması. |
Dersin İçeriği | Bitirme ödevi konularının belirlenmesi, Çalışma konuları üzerinde kaynak araştırmasının yapılması, Taslak içerik hazırlanması, Araştırma konusunun tanımlanması, araştırmanın amacı ve önemi, sınırlılıklar, varsayımlar, yöntem, model vb. belirlenmesi, Taslak içeriklerinin tartışılması, Ödevin alt bölümlerin oluşturulması, Alt bölümlerin tartışılması. Bitirme ödevi ile ilgili konuların öğrencilere dağıtımı, öğrencilerin sunuş programlarına göre hazırlanmaları ve kontrolü. Öğretim üyeleri ve öğrenciler önünde sunumunu yapması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir araştırmada takip edilen genel prensipleri bilir | Eğitsel Oyun, | |
2 | Lisans düzeyinde araştırma yapar | Eğitsel Oyun, | |
3 | Veri toplar ve değerlendirir | Eğitsel Oyun, | |
4 | Teknik rapor yazar, kaynakları doğru biçimde kullanır ve etik prensipleri bilir | Eğitsel Oyun, | |
5 | Klasik kütüphanelerden ve web sayfalarını kullanarak bilimsel makaleleri okur | Eğitsel Oyun, | |
6 | Takım çalışması yapar | Eğitsel Oyun, | |
7 | Mesleki ve etik sorumluluğa sahiptir | Eğitsel Oyun, | |
8 | Etkin yazılı ve sözlü iletişim kurar | Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yapılacak bitirme çalışmasının konusunun tespiti | |
2 | Bitirme çalışması konusunda literatür taraması | |
3 | Bitirme çalışması konusunda literatür taraması | |
4 | Bitirme çalışması verilerin toplanması | |
5 | Bitirme çalışması verilerin toplanması | |
6 | Bitirme çalışması verilerin toplanması | |
7 | Toplanan verilerin değerlendirilmesi | |
8 | Toplanan verilerin değerlendirilmesi | |
9 | Toplanan verilerin değerlendirilmesi | |
10 | Toplanan verilerin değerlendirilmesi | |
11 | Toplanan verilerin değerlendirilmesi | |
12 | Verilerin yorumlanması | |
13 | Verilerin yorumlanması | |
14 | Bitirme çalışmasının son şeklini alması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1)Tezi ilgilendiren konularda yazılmış kitap, tez, makale, web sayfası vb. görsel ve yazılı kaynaklar 2)Araştırma yöntemlerini içeren çeşitli kitaplar |
Ders Kaynakları | 3)ÖZGÜÇ N., Beşeri Coğrafya´da Veri Toplama ve Değer. Yöntemleri, İ.Ü. Edb.Fak. Yay.No:2511, 1984, İstanbul 4)DOĞANAY H., Coğrafya´da Metodoloji Genel Metodlar ve Özel Öğretim Metodları, MEB yay. Öğretmen Kitapları Dizisi: 187, 1993, İstanbul 5)GÜNGÖRDÜ E., Coğrafya´da Veri Toplama ve Değerlendirme Metodu, Gazi Üniv. Gazi Eğit. Fak.yay., 1993 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, alanındaki en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
2 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
3 | Doğal ve beşeri çevre ile ilgili konularda uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını bilgilendirir, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı veya sözlü aktarır. | ||||||
4 | Coğrafya ve Coğrafi Bilgi Sistemleri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
5 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | ||||||
7 | Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir biçimde kullanır. Ayrıca en az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir takım çalışmasında görev alır, aynı kapsamdaki bir çalışmayı analitik yaklaşımlar ile bağımsız olarak ta yürütür. | ||||||
10 | Doğal ve beşeri çevre ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahiptir. | ||||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak amacıyla farklı alanlardan dersler alır. | ||||||
12 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde insan sağlığı ve çevre duyarlılığı bakışıyla proje ve etkinlikler düzenler. | ||||||
13 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenimini yönlendirir. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | ||||||
15 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bir araştırmada takip edilen genel prensipleri bilir | |||||||||||||||
2 | Lisans düzeyinde araştırma yapar | |||||||||||||||
3 | Veri toplar ve değerlendirir | |||||||||||||||
4 | Teknik rapor yazar, kaynakları doğru biçimde kullanır ve etik prensipleri bilir | |||||||||||||||
5 | Klasik kütüphanelerden ve web sayfalarını kullanarak bilimsel makaleleri okur | |||||||||||||||
6 | Takım çalışması yapar | |||||||||||||||
7 | Mesleki ve etik sorumluluğa sahiptir | |||||||||||||||
8 | Etkin yazılı ve sözlü iletişim kurar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 40 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 14 | 224 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 252 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |