Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Küresel İklim Değişmeleri | COG 414 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ATALAY DUTUCU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Küresel ısınma ve küresel iklim değişikliğinin sebepleri,sonuçları,gelecekte doğal ve beşeri hayata olası etkilerinin kavratılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Küresel ısınma ve küresel iklim değişikliğinin temel kavramları,sebepleri,küresel ve bölgesel ölçekte olası sonuçları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Küresel ısınma ve küresel iklim değişikliği kavramlarını bilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Küresel ısınmayı etkileyen doğal ve beşeri faktörleri anlatır | Anlatım, Rol Oynama, | |
3 | Küresel iklim değişikliğinin etkisini azaltmak için alınabilecek önlemlere örnekler verir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Küresel iklim değişikliğinin olası sonuçlarını tahmin eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Küresel iklim değişikliği ile mücadeleyi yaşam felsefesi haline getirir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Küresel ısınma ve küresel iklim değişikliğinin temel kavramları | |
2 | İklim sisteminin bileşenleri | |
3 | Atmosfer salınımları | |
4 | İklim değişmelerinin özellikleri,İklim değişmelerine yol açan nedenler | |
5 | İklim değişmelerine yol açan nedenler | |
6 | Geri besleme mekanizmaları | |
7 | İklim kayıtları | |
8 | Ara sınav | |
9 | Kuaterner öncesi iklim değişmeleri | |
10 | Kuaterner öncesi iklim değişmeleri | |
11 | Kuaterner'deki iklim değişmeleri | |
12 | Kuaterner'deki iklim değişmeleri | |
13 | Sanayi evriminden sonra gözlenen iklim değişmeleri | |
14 | Sanayi evriminden sonra gözlenen iklim değişmeleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | ERLAT,E. 2009, "İklim Sistemi ve İklim değişmeleri", Ege ünv. Yayınları no:155, İzmir http://www.iklimin.org/tr/egitim-materyalleri/ |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, alanındaki en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
2 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
3 | Doğal ve beşeri çevre ile ilgili konularda uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını bilgilendirir, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı veya sözlü aktarır. | X | |||||
4 | Coğrafya ve Coğrafi Bilgi Sistemleri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
5 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | ||||||
7 | Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir biçimde kullanır. Ayrıca en az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir takım çalışmasında görev alır, aynı kapsamdaki bir çalışmayı analitik yaklaşımlar ile bağımsız olarak ta yürütür. | ||||||
10 | Doğal ve beşeri çevre ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahiptir. | X | |||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak amacıyla farklı alanlardan dersler alır. | ||||||
12 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde insan sağlığı ve çevre duyarlılığı bakışıyla proje ve etkinlikler düzenler. | ||||||
13 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenimini yönlendirir. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | ||||||
15 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Küresel ısınma ve küresel iklim değişikliği kavramlarını bilir | |||||||||||||||
2 | Küresel ısınmayı etkileyen doğal ve beşeri faktörleri anlatır | |||||||||||||||
3 | Küresel iklim değişikliğinin etkisini azaltmak için alınabilecek önlemlere örnekler verir | |||||||||||||||
4 | Küresel iklim değişikliğinin olası sonuçlarını tahmin eder | |||||||||||||||
5 | Küresel iklim değişikliği ile mücadeleyi yaşam felsefesi haline getirir | |||||||||||||||
6 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 20 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |