Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dünya Bölgesel Coğrafyası | COG 305 | 5 | 4 + 0 | 4 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ZERRİN KARAKUZULU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ZERRİN KARAKUZULU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dünya,Kıtalar ve Ülkeler Hakkında Detaylı Bilgiler Edinmek |
Dersin İçeriği | Dünya,Kıtalar ve Ülkeler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kainat ,Dünya,Kıtalar ve Ülkeleri ve Coğrafi Özelliklerini tümden gelim metoduyla ele alıp karşılaştırmalar yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
2 | Coğrafyanın Ülkelerin gelişimindeki önemini tartışır | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
3 | Diğer Ülkeler ile Türkiye?nin durumunu bütünlük içinde karşılaştırır | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
4 | Dünyanın hızlı değişim sürecini sorgular | Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
5 | Fiziki coğrafya elemanlarının dünya üzerindeki dağılışını saptar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Beşeri ve ekonomik coğrafya elemanlarının dünya üzerindeki dağılışını saptar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kainat,Güneş Sistemi ve Dünya | |
2 | Kıtalar ve Ülkeler | |
3 | Okyanuslar ve Denizler | |
4 | Dünya İklim Kuşakları | |
5 | Dünya Bitki Örtüsü Kuşakları | |
6 | Dünya Nüfusu | |
7 | Dünyanın Kısa Profili | |
8 | Asya Kıtası ve Ülkeleri | |
9 | Asya Kıtası ve Ülkeleri | |
10 | Avrupa Kıtası ve Ülkeleri | |
11 | Afrika Kıtası ve Ülkeleri | |
12 | Amerika Kıtası ve Ülkeleri | |
13 | Okyanusya, Arktika ve Antarktika | |
14 | Türkiye ve Komşuları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | ÖZEY,R.,2005,Dünya ve Ülkeler Coğrafyası,Aktif yayınevi,İstanbul. |
Ders Kaynakları | GÜNER,İ.-ERTÜRK,M.,2006,Kıtalar ve Ülkeler Coğrafyası,Nobel Yayın Dağıtım,Ankara. GÜNEY,E.,2003,Türkiye?nin Komşuları,Çantay Kitbevi,İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, alanındaki en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | ||||||
2 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
3 | Doğal ve beşeri çevre ile ilgili konularda uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını bilgilendirir, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı veya sözlü aktarır. | ||||||
4 | Coğrafya ve Coğrafi Bilgi Sistemleri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
5 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | ||||||
7 | Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir biçimde kullanır. Ayrıca en az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
9 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir takım çalışmasında görev alır, aynı kapsamdaki bir çalışmayı analitik yaklaşımlar ile bağımsız olarak ta yürütür. | ||||||
10 | Doğal ve beşeri çevre ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahiptir. | ||||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak amacıyla farklı alanlardan dersler alır. | ||||||
12 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde insan sağlığı ve çevre duyarlılığı bakışıyla proje ve etkinlikler düzenler. | ||||||
13 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenimini yönlendirir. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | ||||||
15 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kainat ,Dünya,Kıtalar ve Ülkeleri ve Coğrafi Özelliklerini tümden gelim metoduyla ele alıp karşılaştırmalar yapar | 3 | 3 | |||||||||||||
2 | Coğrafyanın Ülkelerin gelişimindeki önemini tartışır | 3 | ||||||||||||||
3 | Diğer Ülkeler ile Türkiye?nin durumunu bütünlük içinde karşılaştırır | 5 | ||||||||||||||
4 | Dünyanın hızlı değişim sürecini sorgular | 5 | ||||||||||||||
5 | Fiziki coğrafya elemanlarının dünya üzerindeki dağılışını saptar | 4 | ||||||||||||||
6 | Beşeri ve ekonomik coğrafya elemanlarının dünya üzerindeki dağılışını saptar | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 206 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |