Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dünya Bölgesel Coğrafyası COG 305 5 4 + 0 4 8
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ZERRİN KARAKUZULU
Dersi Verenler Prof.Dr. ZERRİN KARAKUZULU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Dünya,Kıtalar ve Ülkeler Hakkında Detaylı Bilgiler Edinmek
Dersin İçeriği Dünya,Kıtalar ve Ülkeler
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kainat ,Dünya,Kıtalar ve Ülkeleri ve Coğrafi Özelliklerini tümden gelim metoduyla ele alıp karşılaştırmalar yapar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma,
2 Coğrafyanın Ülkelerin gelişimindeki önemini tartışır Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun,
3 Diğer Ülkeler ile Türkiye?nin durumunu bütünlük içinde karşılaştırır Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun,
4 Dünyanın hızlı değişim sürecini sorgular Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun,
5 Fiziki coğrafya elemanlarının dünya üzerindeki dağılışını saptar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Beşeri ve ekonomik coğrafya elemanlarının dünya üzerindeki dağılışını saptar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kainat,Güneş Sistemi ve Dünya
2 Kıtalar ve Ülkeler
3 Okyanuslar ve Denizler
4 Dünya İklim Kuşakları
5 Dünya Bitki Örtüsü Kuşakları
6 Dünya Nüfusu
7 Dünyanın Kısa Profili
8 Asya Kıtası ve Ülkeleri
9 Asya Kıtası ve Ülkeleri
10 Avrupa Kıtası ve Ülkeleri
11 Afrika Kıtası ve Ülkeleri
12 Amerika Kıtası ve Ülkeleri
13 Okyanusya, Arktika ve Antarktika
14 Türkiye ve Komşuları
Kaynaklar
Ders Notu ÖZEY,R.,2005,Dünya ve Ülkeler Coğrafyası,Aktif yayınevi,İstanbul.
Ders Kaynakları GÜNER,İ.-ERTÜRK,M.,2006,Kıtalar ve Ülkeler Coğrafyası,Nobel Yayın Dağıtım,Ankara.
GÜNEY,E.,2003,Türkiye?nin Komşuları,Çantay Kitbevi,İstanbul
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, alanındaki en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir.
2 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
3 Doğal ve beşeri çevre ile ilgili konularda uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını bilgilendirir, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı veya sözlü aktarır.
4 Coğrafya ve Coğrafi Bilgi Sistemleri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir.
6 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir.
7 Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir biçimde kullanır. Ayrıca en az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
8 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir takım çalışmasında görev alır, aynı kapsamdaki bir çalışmayı analitik yaklaşımlar ile bağımsız olarak ta yürütür.
10 Doğal ve beşeri çevre ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahiptir.
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak amacıyla farklı alanlardan dersler alır.
12 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde insan sağlığı ve çevre duyarlılığı bakışıyla proje ve etkinlikler düzenler.
13 Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenimini yönlendirir.
14 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
15 Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Kainat ,Dünya,Kıtalar ve Ülkeleri ve Coğrafi Özelliklerini tümden gelim metoduyla ele alıp karşılaştırmalar yapar 3 3
2 Coğrafyanın Ülkelerin gelişimindeki önemini tartışır 3
3 Diğer Ülkeler ile Türkiye?nin durumunu bütünlük içinde karşılaştırır 5
4 Dünyanın hızlı değişim sürecini sorgular 5
5 Fiziki coğrafya elemanlarının dünya üzerindeki dağılışını saptar 4
6 Beşeri ve ekonomik coğrafya elemanlarının dünya üzerindeki dağılışını saptar 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 30 30
Ödev 1 30 30
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 30 30
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 206
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 8,24
Dersin AKTS Kredisi 8