Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Diferansiyel Denklemler II | MAT 206 | 4 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Analiz I , Analiz II ve Diferensiyel Denklemler I |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖMER FARUK GÖZÜKIZIL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Uygulamalı Matematik ana bilim dalı araştırma görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mühendislikte, Fiziki bilimlerde ve pek çok bilim dalındaki problemleri çözümleyebilmek için gerekli olan matematiksel modellemeler sonrasında ortaya çıkan diferensiyel denklemleri tanıtmak ve çözüm yöntemleri hakkında bilgi sahibi etmek. |
Dersin İçeriği | Değişken Katsayılı Lineer Diferensiyel Denklemler, Seri Çözümler,Laplace Dönüşümü ve uygulamaları, Lineer Olmayan Diferansiyel Denklemler, Lineer Diferansiyel Denklem Sistemlerive çözüm yöntemleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Değişken katsayılı diferensiyel denklemleri tanır ve çözer. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
2 | Serilerin yakınsaklığı yardımıyla denklemleri çözer. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Laplace dönüşümünü bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Laplace dönüşümü yardımıyla denklemleri çözer. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
5 | Lineer olmayan denklemleri tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
6 | Lineer olmayan denklemleri çözer. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
7 | Lineer sistemleri tanır ve çözer. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Değişken Katsayılı Lineer Dif. Denk. (Operatörün çarpanlara ayrılması, Mertebenin düdürülmesi ) | |
2 | Değişken Katsayılı Lineer Dif. Denk. (Parametrelerin değişimi metodu) | |
3 | Cauchy Euler Denklemi | |
4 | Lineer Diferensiyel Denklemlerin Seri Çözümleri ( Adi Nokta Etrafında Çözüm) | |
5 | Lineer Diferensiyel Denklemlerin Seri Çözümleri ( Aykırı Nokta Etrafında Çözüm, Frobenius met.) | |
6 | Lineer Diferensiyel Denklemlerin Seri Çözümleri ( Aykırı Nokta Etrafında Çözüm, Frobenius met.) | |
7 | Laplace Dönüşümü ( Tanım, Varlık, Temel Özellikler, Ters Dönüşüm, Konvolüsyon) | |
8 | Laplace Dönüşümü ( Sabit Katsayılı Lineer Dif. Denk. in Çözümü) | |
9 | Arasınav | |
10 | Lineer Olmayan Denklemler ( Aykırı çözümler, Bağımlı Değişkeni İçermeyen Denklemler ) | |
11 | Lineer Olmayan Denklemler ( Bağımsız Değişkeni İçermeyen Denklemler, Tam Diferensiyel Denklemler) | |
12 | Normal Lineer Sistemler Teorisi | |
13 | Sabit Katsayılı Lineer Sistemler ( Homojen denklemler ) | |
14 | Sabit Katsayılı Lineer Sistemler ( Homojen olmayan denklemler ) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Adi diferansiyel denklemler, Prof.Dr.Mehmet Çağlıyan, Y.Doç.Dr.Nisa Çelik, Y.Doç.Dr.Setenay Doğan, Dora yayınları. |
Ders Kaynakları | [2] Differential Equations, Shepley L. Ross |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | ||||||
2 | Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
3 | Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. | X | |||||
4 | Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
5 | Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. | ||||||
6 | Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | X | |||||
7 | Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. | X | |||||
8 | Soyut düşünme yeteneğini kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Değişken katsayılı diferensiyel denklemleri tanır ve çözer. | |||||||||
2 | Serilerin yakınsaklığı yardımıyla denklemleri çözer. | |||||||||
3 | Laplace dönüşümünü bilir. | |||||||||
4 | Laplace dönüşümü yardımıyla denklemleri çözer. | |||||||||
5 | Lineer olmayan denklemleri tanır. | |||||||||
6 | Lineer olmayan denklemleri çözer. | |||||||||
7 | Lineer sistemleri tanır ve çözer. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 75 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 55 |
1. Final | 45 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |