Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Cebir ve Geometri | MAT 425 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Gruplarla ilgili temel tanım ve teoremleri hatırlar. | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
2 | Geometrinin önemli kavramlarını hatırlar. | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Gruplar ve geometri arasındaki ilişkiyi görerek, grupların ve geometrinin ortak yönlerini öğrenir. | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Doğru ve çemberler hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Möbius dönüşümlerini tanır. | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
6 | Lagrange teoreminin ifade ve ispatını öğrenir, diğer teoremlerin ispatlarında kullanır. | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gruplar ve permutasyonlar | |
2 | Modüler aritmetik | |
3 | Doğru ve çemberler | |
4 | Düzlemde izometriler | |
5 | Öklid uzayının izometrileri | |
6 | Yansımalar ve ötelemeler | |
7 | Öklid uzayında uzaklıklar | |
8 | n-boyutlu Öklid uzayının izometrileri | |
9 | Möbius dönüşümleri | |
10 | Devirli gruplar | |
11 | Lagrange Teoremi | |
12 | Lagrange Teoremi | |
13 | Grupların hareketleri | |
14 | Grupların hareketleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Algebra and Geometry, A. F. Beardon, Cambridge Univ. Press, 2005. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | ||||||
2 | Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | ||||||
3 | Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. | ||||||
4 | Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
5 | Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. | ||||||
6 | Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | ||||||
7 | Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. | ||||||
8 | Soyut düşünme yeteneğini kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Gruplarla ilgili temel tanım ve teoremleri hatırlar. | |||||||||
2 | Geometrinin önemli kavramlarını hatırlar. | |||||||||
3 | Gruplar ve geometri arasındaki ilişkiyi görerek, grupların ve geometrinin ortak yönlerini öğrenir. | |||||||||
4 | Doğru ve çemberler hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||
5 | Möbius dönüşümlerini tanır. | |||||||||
6 | Lagrange teoreminin ifade ve ispatını öğrenir, diğer teoremlerin ispatlarında kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |