Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Analitik Geometri II MAT 104 2 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MAHMUT AKYİĞİT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Matematik Bölümü Araştırma Görevlileri

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Analitik Geometri ile ilgili temel kavramlar verilerek, bu dersin konularından başta geometri dersleri olmak üzere diğer derslerde kullanılmasını sağlamak.

Dersin İçeriği

Konikler, Çember, Elipsin analitik incelenmesi, Elipsin teğetleri, dış merkezliği, doğrultmanı, Hiperbol, Hiperbol teğetleri, dış merkezliği, Hiperbolün doğrultmanı ve analitik incelenmesi, Parabolün analitik incelenmesi, koniklerin kutupsal denklemi, Öteleme fonksiyonu, noktaların ve eksenlerin ötelemesi, Dönme fonksiyonu eksenlerin döndürülmesi, Genel ikinci derece denklemler, Genel ikinci derece denklemler, Koniklerin teğetleri, Koniklerin merkezleri, Silindirik, küresel ve toroidal koordinat sistemleri, Yüzeyler, küre, koni, dönel yüzeyler, tor yüzeyi, Kuadratik formlar, ve kuadratik yüzeyler

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Konikler hakkında detaylı bilgileri kullanır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Konikleri sınıflandırır ve genelleştirir Tartışma, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Doğru, çember, elips v.s. eğrilerini nokta koordinatlarıyla ifade eder Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Parabol, elips, hiperbol, çember ve koniklerin teğetlerini hesaplar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem,
5 Öteleme ve dönme fonksiyonu ifade eder, günlük hayat ile ilişkisini kurar Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem,
6 İkinci derecen denklemleri yorumlar Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem,
7 Koniklerin teğetleri ve merkezleri hakkında yorum yapar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
8 Yüzeyleri sınıflandırır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
9 Yüzeylerin analitik incelemesini yapar Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Konikler, Çember, Elipsin analitik incelenmesi [1], [2] ve [3]
2 Elipsin teğetleri, dış merkezliği, doğrultmanı [1], [2] ve [3]
3 Hiperbol, Hiperbol teğetleri, dış merkezliği [1], [2] ve [3]
4 Hiperbolün doğrultmanı ve analitik incelenmesi [1], [2] ve [3]
5 Parabolün analitik incelenmesi, koniklerin kutupsal denklemi [1], [2] ve [3]
6 Öteleme fonksiyonu, noktaların ve eksenlerin ötelemesi [1], [2] ve [3]
7 Dönme fonksiyonu eksenlerin döndürülmesi [1], [2] ve [3]
8 Genel ikinci derece denklemler [1], [2] ve [3]
9 Genel ikinci derece denklemler [1], [2] ve [3]
10 Koniklerin teğetleri [1], [2] ve [3]
11 Koniklerin merkezleri [1], [2] ve [3]
12 Silindirik, küresel ve toroidal koordinat sistemleri [1], [2] ve [3]
13 Yüzeyler, küre, koni, dönel yüzeyler, tor yüzeyi [1], [2] ve [3]
14 Kuadratik formlar, ve kuadratik yüzeyler [1], [2] ve [3]
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

[1] Prof. Dr. H. Hilmi Hacısalihoğlu, "2 ve 3 Boyutlu uzaylarda Analitik Geometri", Altıncı baskı, Ankara, 2003.

[2]Prof. Dr. Rüstem Kaya, "Analitik Geometri", Beşinci baskı, Eskişehir, 2003.

[3] Prof.Dr.Arif Sabuncuoğlu "Analitik Geometri" Nobey Yayını,Beşinci Baskı, İstanbul, 2009.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur.
2 Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. X
3 Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. X
4 Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. X
5 Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. X
6 Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. X
7 Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. X
8 Soyut düşünme yeteneğini kullanır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Konikler hakkında detaylı bilgileri kullanır
2 Konikleri sınıflandırır ve genelleştirir
3 Doğru, çember, elips v.s. eğrilerini nokta koordinatlarıyla ifade eder
4 Parabol, elips, hiperbol, çember ve koniklerin teğetlerini hesaplar
5 Öteleme ve dönme fonksiyonu ifade eder, günlük hayat ile ilişkisini kurar
6 İkinci derecen denklemleri yorumlar
7 Koniklerin teğetleri ve merkezleri hakkında yorum yapar
8 Yüzeyleri sınıflandırır
9 Yüzeylerin analitik incelemesini yapar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 10
1. Ara Sınav 60
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 6 6
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 126
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,04
Dersin AKTS Kredisi 5