Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Analitik Geometri II | MAT 104 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT AKYİĞİT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Matematik Bölümü Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Analitik Geometri ile ilgili temel kavramlar verilerek, bu dersin konularından başta geometri dersleri olmak üzere diğer derslerde kullanılmasını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Konikler, Çember, Elipsin analitik incelenmesi, Elipsin teğetleri, dış merkezliği, doğrultmanı, Hiperbol, Hiperbol teğetleri, dış merkezliği, Hiperbolün doğrultmanı ve analitik incelenmesi, Parabolün analitik incelenmesi, koniklerin kutupsal denklemi, Öteleme fonksiyonu, noktaların ve eksenlerin ötelemesi, Dönme fonksiyonu eksenlerin döndürülmesi, Genel ikinci derece denklemler, Genel ikinci derece denklemler, Koniklerin teğetleri, Koniklerin merkezleri, Silindirik, küresel ve toroidal koordinat sistemleri, Yüzeyler, küre, koni, dönel yüzeyler, tor yüzeyi, Kuadratik formlar, ve kuadratik yüzeyler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Konikler hakkında detaylı bilgileri kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Konikleri sınıflandırır ve genelleştirir | Tartışma, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Doğru, çember, elips v.s. eğrilerini nokta koordinatlarıyla ifade eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Parabol, elips, hiperbol, çember ve koniklerin teğetlerini hesaplar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
5 | Öteleme ve dönme fonksiyonu ifade eder, günlük hayat ile ilişkisini kurar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
6 | İkinci derecen denklemleri yorumlar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
7 | Koniklerin teğetleri ve merkezleri hakkında yorum yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Yüzeyleri sınıflandırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Yüzeylerin analitik incelemesini yapar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Konikler, Çember, Elipsin analitik incelenmesi | [1], [2] ve [3] |
2 | Elipsin teğetleri, dış merkezliği, doğrultmanı | [1], [2] ve [3] |
3 | Hiperbol, Hiperbol teğetleri, dış merkezliği | [1], [2] ve [3] |
4 | Hiperbolün doğrultmanı ve analitik incelenmesi | [1], [2] ve [3] |
5 | Parabolün analitik incelenmesi, koniklerin kutupsal denklemi | [1], [2] ve [3] |
6 | Öteleme fonksiyonu, noktaların ve eksenlerin ötelemesi | [1], [2] ve [3] |
7 | Dönme fonksiyonu eksenlerin döndürülmesi | [1], [2] ve [3] |
8 | Genel ikinci derece denklemler | [1], [2] ve [3] |
9 | Genel ikinci derece denklemler | [1], [2] ve [3] |
10 | Koniklerin teğetleri | [1], [2] ve [3] |
11 | Koniklerin merkezleri | [1], [2] ve [3] |
12 | Silindirik, küresel ve toroidal koordinat sistemleri | [1], [2] ve [3] |
13 | Yüzeyler, küre, koni, dönel yüzeyler, tor yüzeyi | [1], [2] ve [3] |
14 | Kuadratik formlar, ve kuadratik yüzeyler | [1], [2] ve [3] |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Prof. Dr. H. Hilmi Hacısalihoğlu, "2 ve 3 Boyutlu uzaylarda Analitik Geometri", Altıncı baskı, Ankara, 2003. [2]Prof. Dr. Rüstem Kaya, "Analitik Geometri", Beşinci baskı, Eskişehir, 2003. [3] Prof.Dr.Arif Sabuncuoğlu "Analitik Geometri" Nobey Yayını,Beşinci Baskı, İstanbul, 2009. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak, ileri düzeyde bilgi donanımına sahip olur. | ||||||
2 | Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler ve analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
3 | Matematik lisans konularında ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olur. | X | |||||
4 | Matematik bilimindeki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
5 | Matematik biliminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı bilgisine sahip olur. | X | |||||
6 | Matematik bilimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | X | |||||
7 | Güncel problemlerin matematik modellerini yaparak çözümleme yeteneğine sahip olur. | X | |||||
8 | Soyut düşünme yeteneğini kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Konikler hakkında detaylı bilgileri kullanır | |||||||||
2 | Konikleri sınıflandırır ve genelleştirir | |||||||||
3 | Doğru, çember, elips v.s. eğrilerini nokta koordinatlarıyla ifade eder | |||||||||
4 | Parabol, elips, hiperbol, çember ve koniklerin teğetlerini hesaplar | |||||||||
5 | Öteleme ve dönme fonksiyonu ifade eder, günlük hayat ile ilişkisini kurar | |||||||||
6 | İkinci derecen denklemleri yorumlar | |||||||||
7 | Koniklerin teğetleri ve merkezleri hakkında yorum yapar | |||||||||
8 | Yüzeyleri sınıflandırır | |||||||||
9 | Yüzeylerin analitik incelemesini yapar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ara Sınav | 60 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |