Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyokimya Laboratuvarı | KIM 405 | 7 | 0 + 4 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Biyokimya I ve Biyokimya II derslerinin alınmış veya alınıyor olması gerekmektedir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ESMA HANDE ALICI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ESMA HANDE ALICI, |
Dersin Yardımcıları | Biyokimya Anabilim Dalı Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencilere, laboratuvar çalışma kurallarının kavratılması, aldıkları biyokimya I ve biyokimya II derslerinin pekiştirilmesi ve bilimsel çalışma yeteneklerinin kazandırılması. |
Dersin İçeriği | Tampon çözelti hazırlanması, titrasyon, çeşitli biyomoleküllerin kalitatif ve kantitatif tayinleri, idrar analizleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1 - Genel İş Sağlığı ve Güvenliğini bilir. | ||
2 | 2 - Tampon çözeltilerin hazırlanmasını öğrenir. | ||
3 | 3 - Amino asitlerin kalitatif tayini ve asit-bazlığı kavramlarını bilir. | ||
4 | 4 - Karbohidratlar ve nükleik asitlerin kalitatif tayinlerini öğrenir. | ||
5 | 5 - Proteinlerin saflaştırılma tekniklerini kavrar. | ||
6 | Enzim saflaştırılması ve kinetiğinin temel kavramlarını öğrenir. | ||
7 | Vitaminlerin kalitatif tayinini öğrenir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel İş Sağlığı ve Güvenliği, laboratuvar kuralları hakkında bilgilendirme | [1] Sayfa i-iii |
2 | Laboratuvar deneyleri için ön hazırlık işlemleri | [1] Sayfa 1-64 |
3 | Tampon çözelti hazırlanışı | [1] Sayfa 1-3 |
4 | Amino Asitlerin Kalitatif Tayini | [1] Sayfa 7-11 |
5 | Amino Asitlerin Titrasyonu | [1] Sayfa 12-15 |
6 | Kazein Proteininin Sütten Ayrılması | [1] Sayfa 24-25 |
7 | Elma Polifenol Oksidazının Ekstraksiyonu | [1] Sayfa 30-31 |
8 | Elma Polifenol Oksidazının Aktivite Tayini | [1] Sayfa 30-31 |
9 | ARASINAV | [1] Sayfa 1-31 |
10 | Karbohidratların Kalitatif Tayini | [1] Sayfa 32-36 |
11 | Nükleik Asitlere Ait Renk Reaksiyonları | [1] Sayfa 45-48 |
12 | Limon Suyundaki C Vitamini Miktarı Tayini | [1] Sayfa 49-51 |
13 | Kalitatif İdrar Tayinleri | [1] Sayfa 58-64 |
14 | Başarısız olunan deney(ler)in tekrarlanması | [1] Sayfa 1-64 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] K. Yıldırım, G. Arabacı ve S. Yılmazer, Biyokimya Laboratuvarı Ders Notları, Sakarya, 2004. |
Ders Kaynakları | [1] K. Yıldırım, G. Arabacı ve S. Yılmazer, Biyokimya Laboratuvarı Ders Notları, Sakarya, 2004. [2] N. Bakan, Z. Umudum, F. Erman ve B. Avcı, Deneysel Biyokimya, Aktif Yayınevi, Erzurum, 2000. [3] J.F. Robyt and B.J. White,Biochemical Thecniques; Theory and Practice, Waveland Press,Inc., Usa, 1990. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | X | |||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | X | |||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | X | |||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | X | |||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | X | |||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | X | |||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | X | |||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 - Genel İş Sağlığı ve Güvenliğini bilir. | 5 | 5 | 5 | |||||||||
2 | 2 - Tampon çözeltilerin hazırlanmasını öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
3 | 3 - Amino asitlerin kalitatif tayini ve asit-bazlığı kavramlarını bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
4 | 4 - Karbohidratlar ve nükleik asitlerin kalitatif tayinlerini öğrenir. | ||||||||||||
5 | 5 - Proteinlerin saflaştırılma tekniklerini kavrar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
6 | Enzim saflaştırılması ve kinetiğinin temel kavramlarını öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
7 | Vitaminlerin kalitatif tayinini öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |