Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Organik Kimyada Reaksiyon Mekanizmaları | KIM 335 | 5 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA ZENGİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA ZENGİN, |
Dersin Yardımcıları | Prof. Dr. Mustafa Arslan Prof. Dr. Mustafa Küçükislamoğlu Prof. Dr. Mehmet Nebioğlu Prof.Dr.Hayriye Genç Bilgiçli |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bu derste öğrenciler temel organik kimyada gördükleri konuların mekanizmalarının nasıl çalıştığı hakkında bilgi edinir. Organik kimyadaki resksiyonların mantıkları hakkında bilgi edinir. Asit, baz, elektrofil ve nüklefil hakkında detaylı bilgi edinir. |
Dersin İçeriği | Temel reaksiyonlar Organik kimyada bağ teorisi ve hibritleşme Elektrofil ve nükleofilik bileşikler., Asit baz teorileri Monomoleküler Sübstitüsyon reaksiyonlarıSN1 Bimoleküler Sübstitüsyon reaksiyonlarıSN2 Monomoleküler Eliminasyon reaksiyonları E1 Bimoleküler Eliminasyon reaksiyonları E2 Çift Bağlara Katılma Reaksiyonları Karbokatyonlar
|
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Organik reaksiyon mekanizmaları ile ilgili temel kavramları öğrenir. | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Organik Kimya reaksiyon tiplerini ve mekanizmalarını tahmin edebilir | Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Organik bir reaksiyon sonucunda oluşabilecek ürün veya ürünleri öngörebilir | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Organik bileşiklerin tasarım ve sentezini planlayabilir. | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel reaksiyonlar | |
2 | Organik kimyada bağ teorisi ve hibritleşme | |
3 | Elektrofil ve nükleofilik bileşikler., | |
4 | Asit baz teorileri | |
5 | Monomoleküler Sübstitüsyon reaksiyonlarıSN1 | |
6 | Bimoleküler Sübstitüsyon reaksiyonlarıSN2 | |
7 | Monomoleküler Eliminasyon reaksiyonları E1 | |
8 | Bimoleküler Eliminasyon reaksiyonları E2 | |
9 | Çift Bağlara Katılma Reaksiyonları | |
10 | Çift Bağlara Katılma Reaksiyonları | |
11 | Epoksit oluşumu ve reaksiyonları | |
12 | Karben oluşumu ve reaksiyonları | |
13 | Karbokatyonlar | |
14 | Serbest radikaller |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | BALCI, Metin. Organik kimya: reaksiyon mekanizmaları. Türkiye Bilimler Akademisi, 2012. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | ||||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | X | |||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | X | |||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | ||||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | ||||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | ||||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Organik reaksiyon mekanizmaları ile ilgili temel kavramları öğrenir. | 5 | 5 | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 |
2 | Organik Kimya reaksiyon tiplerini ve mekanizmalarını tahmin edebilir | 5 | 4 | 2 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 |
3 | Organik bir reaksiyon sonucunda oluşabilecek ürün veya ürünleri öngörebilir | 5 | 5 | 5 | 1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 |
4 | Organik bileşiklerin tasarım ve sentezini planlayabilir. | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 0 | 0 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 79 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,16 | ||
dersAKTSKredisi | 3 |