Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Genel Fizik I | FIZ 113 | 1 | 4 + 2 | 5 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. LEYLA ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. LEYLA ÖZDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | Fizik Bölümü Araştırma görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere kimya eğitiminde gerekli olan temel mekanik, statik ve dinamik alt yapısının kazandırılması |
Dersin İçeriği | Fizik ve Ölçme, Tek Boyutta Hareket, Vektörler ve üç boyutta analizi, İki Boyutta Hareket, Hareket Kanunları, Dairesel Hareket, İş ve Kinetik Enerji, Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu, Doğrusal Momentum ve Çarpışmalar, Katı Cisimlerin sabit bir Eksen Etrafında Dönmesi, Yuvarlanma hareketi ve Açısal Momentum, Denge ve Esneklik, Titreşim Hareketi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ölçme ve temel birim sistemlerini açıklar | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
2 | Statik, kinematik ve dinamik süreçlerin analizini yapar. | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Kimya Anabilim Dalına öğrenilenleri tatbik eder. | Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Statik, kinematik ve dinamik süreçlerle ilgili yapılara ve problemlere çözüm üretir | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
5 | Statik, kinematik ve dinamik süreçleri modeller ve bu modelleri çözümler. | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
6 | Fiziğin temel kanunlarını mekanik sistemlere uygular | Anlatım, Tartışma, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ölçme ve Vektörler | [1] Sayfa 1-23, 58-75 |
2 | Bir Boyutta Hareket | [1] Sayfa 23-57 |
3 | İki Boyutta Hareket | [1] Sayfa 76-109 |
4 | Hareket Kanunları | [1] Sayfa 110-150 |
5 | Dairesel Hareket | [1] Sayfa 151-181 |
6 | İş ve Kinetik Enerji | [1] Sayfa 182-213 |
7 | Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu | [1] Sayfa 214-250 |
8 | Doğrusal Momentum ve Çarpışmalar | [1] Sayfa 251-291 |
9 | ARASINAV | |
10 | Katı Cisimlerin Sabit bir Eksen Etrafında Dönmesi | [1] Sayfa 292-326 |
11 | Yuvarlanma Hareketi ve Açısal Momentum | [1] Sayfa 327-360 |
12 | Statik Denge ve Esneklik | [1] Sayfa 361-388 |
13 | Evrensel çekim Yasası | [1] Sayfa 423-457 |
14 | Titreşim Hareketi | [1] Sayfa 389-422 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Fen ve Mühendislik için Fizik I (Mekanik), R.A.Serway; Çeviri Editörü: Kemal Çolakoğlu, (5. baskıdan çeviri), Palme Yay., 2002 |
Ders Kaynakları | [2] Fizik I (Mekanik), F.J.Keller, W.E.Gettys, M.J.Skove, Çeviri Editörü: R.Ömür Akyüz, Literatür Yay., 2006 [3] Temel Fizik I P.M.Fishbane, S.Gasiorowicz ve S.T.Thornton, 2. baskıdan çeviri; Çeviri Editörü: Cengiz Yalçın; Arkadaş Yay., 2003 [4] Fizik İlkeleri 1, F.J. Bueche, D.A. Jerde, Çeviri Editörü: Kemal Çolakoğlu; 6. baskıdan çeviri), Palme Yay., 2000 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | ||||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | ||||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | ||||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | ||||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | ||||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | ||||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | ||||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ölçme ve temel birim sistemlerini açıklar | ||||||||||||
2 | Statik, kinematik ve dinamik süreçlerin analizini yapar. | ||||||||||||
3 | Kimya Anabilim Dalına öğrenilenleri tatbik eder. | ||||||||||||
4 | Statik, kinematik ve dinamik süreçlerle ilgili yapılara ve problemlere çözüm üretir | ||||||||||||
5 | Statik, kinematik ve dinamik süreçleri modeller ve bu modelleri çözümler. | ||||||||||||
6 | Fiziğin temel kanunlarını mekanik sistemlere uygular |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 30 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
1. İş Sağlığı ve Güvenliği | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |