Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyokimya II | KIM 403 | 7 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Biyokimya I dersinin alınmış olması gerekmektedir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KUDRET YILDIRIM |
Dersi Verenler | Prof.Dr. KUDRET YILDIRIM, |
Dersin Yardımcıları | Biyokimya Anabilim Dalı Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere, canlılardaki enerji dönüşümlerini, metabolizma, metabolik yollar ve metabolizmanın düzenlenmesi ile hücre içi bilgi akışını kavratmak ve bu konularda yorum yapabilme yeteneği kazandırmak |
Dersin İçeriği | Biyoenerjtik, metabolizma ve metabolizmanın düzenlenmesi, hücre içi kalıtsal bilgi akışı. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler canlılardaki enerji dönüşümlerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Öğrenciler canlılardaki enerji dönüşümlerini nasıl gerçekleştiğini anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | |
3 | Öğrenciler metabolizma kavramını algılar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Öğrenciler metabolik yolları öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Öğrenciler metabolik yolların nasıl düzenlendiğini yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | |
6 | Öğrenciler hücre içi bilgi akışının nasıl gerçekleştiğinin kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Metabolizma ve Biyoenerjetik | [1] Sayfa 247-273 |
2 | Karbohidrat Metabolizması | [1] Sayfa 275-373 |
3 | Karbohidrat Metabolizması | [1] Sayfa 275-373 |
4 | Karbohidrat Metabolizması | [1] Sayfa 275-373 |
5 | Lipid Metabolizması | [1] Sayfa 375-432 |
6 | Lipid Metabolizması | [1] Sayfa 375-432 |
7 | Amino Asit ve Protein Metabolizması | [1] Sayfa 433-478 |
8 | Nükleotid Metabolizması | [1] Sayfa 479-495 |
9 | ARASINAV | |
10 | Hormonlar | [1] Sayfa 607-632 |
11 | Metabolizmanın Bütünlüğü ve Koordinasyonu | [1] Sayfa 497-518 |
12 | DNA ve Replikasyon | [1] Sayfa 519-542 |
13 | RNA, Transkripsiyon ve Translasyon | [1] Sayfa 543-605 |
14 | RNA, Transkripsiyon ve Translasyon | [1] Sayfa 543-605 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] E. E. Keha ve Ö. İ. Küfrevioğlu, Biyokimya, Dördüncü baskı, Aktif Yayınevi, Erzurum, 2005. |
Ders Kaynakları | 2] D. L. Nelson ve M. M. Cox, Lehninger Biyokimyanın İlkeleri, Çev. Ed. Kılıç, Nedret, Palme Yayıncılık, Ankara,2005. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | ||||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | ||||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | ||||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | ||||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | ||||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | ||||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | ||||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenciler canlılardaki enerji dönüşümlerini kavrar | ||||||||||||
2 | Öğrenciler canlılardaki enerji dönüşümlerini nasıl gerçekleştiğini anlar | ||||||||||||
3 | Öğrenciler metabolizma kavramını algılar | ||||||||||||
4 | Öğrenciler metabolik yolları öğrenir | ||||||||||||
5 | Öğrenciler metabolik yolların nasıl düzenlendiğini yorumlar | ||||||||||||
6 | Öğrenciler hücre içi bilgi akışının nasıl gerçekleştiğinin kavrar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |