Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Çalışması | KIM 498 | 8 | 0 + 4 | 4 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET NEBİOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi SEMRA YILMAZER KESKİN, Prof.Dr. MUSTAFA İMAMOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bitirme Ödevi çalışması yapan öğrencilerle Bitirme Ödevi konuları ile ilgili literatürün incelenmesi, teorik alt yapının oluşturulması ve/veya geliştirilmesi, varsa deneysel çalışma şartlarının belirlenmesi ve deney düzeneklerinin oluşturulması. Çalışmalardan elde edilen sonuçların değerlendirilmesi ve rapor halinde suynulması. |
Dersin İçeriği | Bitime Ödevi konusunun belirlenmesi; Bitime Ödevi hedeflerinin belirlenmesi; Bitime Ödevi ile ilgili literatürün araştırılması; Literatür bilgilerinin değerlendirilmesi; Çalışma konusu ile ilgili teorik/deneysel metotların seçilmesi; Çalışma planının oluşturulması; Literatür bilgilerinin araştırılan konuya uygulanması; Çalışmalardan elde edilen sonuçların değerlendirilmesi; Çalışmalardan elde edilen sonuçların yorumlanması; Araştırma sonuçlarını rapor haline getirilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir konuda araştırma yapmanın temel prensiplerini tanıma ve uygulayabilme | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Bitirme Ödevi konusu belirleyebilme ve planlayabilme | Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Kütüphane ve internet ortamında Bitime Ödevi konusu ile ilgili literatürü araştırabilme | Soru-Cevap, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Literatürden bilgilerini yorumlayabilme ve uygulayabilme | Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
5 | Araştırma sonucunda elde edilen bulguları değerlendirebilme | Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
6 | Araştırma sonuçlarını rapor haline getirebilme | Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bitime Ödevi konusunun belirlenmesi | |
2 | Bitime Ödevi hedeflerinin belirlenmesi | |
3 | Bitime Ödevi ile ilgili literatürün araştırılması | |
4 | Literatür bilgilerinin değerlendirilmesi | |
5 | Çalışma konusu ile ilgili teorik/deneysel metotların seçilmesi | |
6 | Çalışma planının oluşturulması | |
7 | Literatür bilgilerinin araştırılan konuya uygulanması | |
8 | Çalışmalardan elde edilen sonuçların değerlendirilmesi | |
9 | Çalışmalardan elde edilen sonuçların değerlendirilmesi | |
10 | Çalışmalardan elde edilen sonuçların değerlendirilmesi | |
11 | Çalışmalardan elde edilen sonuçların yorumlanması | |
12 | Çalışmalardan elde edilen sonuçların yorumlanması | |
13 | Araştırma sonuçlarını rapor haline getirilmesi | |
14 | Araştırma sonuçlarını rapor haline getirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | X | |||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | X | |||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | ||||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | X | |||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | X | |||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | X | |||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bir konuda araştırma yapmanın temel prensiplerini tanıma ve uygulayabilme | ||||||||||||
2 | Bitirme Ödevi konusu belirleyebilme ve planlayabilme | ||||||||||||
3 | Kütüphane ve internet ortamında Bitime Ödevi konusu ile ilgili literatürü araştırabilme | ||||||||||||
4 | Literatürden bilgilerini yorumlayabilme ve uygulayabilme | ||||||||||||
5 | Araştırma sonucunda elde edilen bulguları değerlendirebilme | ||||||||||||
6 | Araştırma sonuçlarını rapor haline getirebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ödev | 1 | 80 | 80 |
Sözlü Sınav | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 238 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |