Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Genel Matematik II | MAT 122 | 2 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA DEMİRKOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Matematik bölümü araştırma görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Belirsiz integralin öğretilmesi, integral alma metotları , Belirli integralinin özellikleri, ilgili teoremler, Belirli integralin uygulamaları (Alan, yay uzunluğu, hacım hesabı , yüzey alanı hesabı ) Genelleştirilmiş integraller ve özelliklerinin verilmesi, çok değişkenli fonksiyonların verilmesi,I.dereceden diferansiyel denklem çözümleri. |
Dersin İçeriği | Belirsiz integral, integral alma metotları, Belirli integralinin özellikleri, ilgili teoremler, Belirli integralin uygulamaları (Alan, yay uzunluğu, hacim hesabı, yüzey alanı hesabı), Genelleştirilmiş integraller ve özellikleri, Çok değişkenli fonksiyonlar, I. dereceden diferansiyel denklemler. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Belirsiz integral kavramını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | integral alma metotlarını uygular. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | |
3 | Belirli integralin uygulamalarını anlar. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
4 | Genelleştirilmiş integralleri tanır. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
5 | Genelleştirilmiş integrallerin özelliklerini yorumlar. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | |
6 | Çok değişkenli fonksiyonları tanır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
7 | Çok değişkenli fonksiyonlarda limit ve süreklilik problemlerini çözer. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, | |
8 | I. dereceden diferansiyel denklemleri tanır. | Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Belirsiz İntegral, Belirsiz integral alma kuralları, Değişken Değiştirme Yöntemi, Kısmi İntegrasyon Metodu. | [1] Sayfa 211-225 |
2 | Kısmi İntegrasyon, Basit kesirlere ayırma yöntemi, Trigonometrik İfadelerin İntegrallenmesi | [1] Sayfa 227-251 |
3 | Rasyonel fonksiyonlerın integralleri | [1] Sayfa 253-259 |
4 | Bazı Özgün İntegrallerin Hesaplanması, Belirli İntegral Tanımı | [1] Sayfa 265-270 |
5 | Belirli İntegral Kavramına Getiren Problemler, Belirli İntegral Tanımı ve Özellikleri. | [1] Sayfa 272-274 |
6 | Değişken Değiştirme Yöntemi, Kısmi İntegralleme. | [1] Sayfa 274-278 |
7 | Genelleştirilmiş integraller, Özel Olmayan İntegraller, Karışık Örnekler | [1] Sayfa 337-349 |
8 | Genelleştirilmiş İntegrallerin Yakınsaklık Kriterleri | [1] Sayfa 337-349 |
9 | ARASINAV | |
10 | Alan Hesabı, Eğri Yayının Uzunluğu | [1] Sayfa 293-300 |
11 | Hacim Hesabı | [1] Sayfa 304-310 |
12 | Dönel Yüzeyin Alanının Hesabı | [1] Sayfa 318-323 |
13 | Çok Değişkenli Fonksiyonlarda Tanım Kümeleri, İki ve Daha Çok Değişkenli Fonksiyonlarda Limit ve Süreklilik | |
14 | I. mertebeden ve I. dereceden Diferansiyel Denklemler ile ilgili temel bilgiler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Mustafa Balcı, Analiz I, Balcı yayınları, 2003, Ankara. |
Ders Kaynakları | [2] Thomas/Finney ( çeviren, Recep Korkmaz,İTÜ), Calculus I, Beta yayınları, İstanbul, 2000. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | ||||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | ||||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | ||||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | ||||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | ||||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | ||||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | ||||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Belirsiz integral kavramını tanır. | ||||||||||||
2 | integral alma metotlarını uygular. | ||||||||||||
3 | Belirli integralin uygulamalarını anlar. | ||||||||||||
4 | Genelleştirilmiş integralleri tanır. | ||||||||||||
5 | Genelleştirilmiş integrallerin özelliklerini yorumlar. | ||||||||||||
6 | Çok değişkenli fonksiyonları tanır. | ||||||||||||
7 | Çok değişkenli fonksiyonlarda limit ve süreklilik problemlerini çözer. | ||||||||||||
8 | I. dereceden diferansiyel denklemleri tanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ara Sınav | 80 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |